În ultimii 15 ani, IT a funcţionat într-o manieră previzibilă. Pentru a automatiza procesele esenţiale de afaceri, companiile au implementat aplicaţii la pachet de la furnizori de software consacraţi. La rândul lor, departamentele IT şi-au concentrat cea mai mare parte a eforturilor pe construirea şi gestionarea infrastructurii necesare pentru a rula astfel de aplicaţii, precum şi pe dezvoltarea competenţelor necesare pentru a oferi niveluri de servicii garantate în întreaga organizaţie, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Ca urmare, companiile au investit masiv în infrastructura legată de aplicaţiile enterprise.
Însă toate aceste obişnuinţe au început să se schimbe. Odată cu apariţia dispozitivelor mobile, a cloud computingului, a social media, a Internet of Things etc, modul în care sunt create, implementate şi utilizate aplicaţiile s-a transformat semnificativ. Pentru a capta fluxuri de venituri din zona digitală, pentru a dezvolta produse mai inteligente şi pentru a oferi experienţele mult îmbunătăţite pe care le aşteaptă clienţii, companiile trebuie să treacă printr-o transformare semnificativă, reducând în acelaşi timp costurile şi perfecţionând performanţa aplicaţiilor mai vechi şi a infrastructurii pe care acestea rulează.
Singura modalitate de a atinge ambele obiective - să inovăm şi să optimizăm - este de a transforma tehnologia pe care o folosim pentru a furniza servicii IT. Acest lucru începe cu reducerea costurilor şi a efortului implicat în rularea pachetelor software de automatizare mai vechi - astfel încât IT-ul să îşi poată transfera resursele către alte aspecte legate de transformarea afacerii.
Tensiunea generată de modernizarea cât mai rapidă este o provocare pentru majoritatea companiilor. Pentru a reuşi, managerii IT îşi dau seama că trebuie să treacă printr-o transformare semnificativă la nivelul întregii organizaţii, de la reevaluarea investiţiilor în infrastructura on şi off premise, până la intensificarea angajamentului faţă de livrarea IT-as-a-Service. În cele mai multe cazuri, acesta este un teritoriu nou şi mulţi caută îndrumare pentru a acţiona cât mai eficient posibil.
Primul pas pentru a susţine aceste priorităţi IT adesea contradictorii este modernizarea componentelor de infrastructură pe care se bazează IT sau, mai degrabă, preocuparea de a deveni un centru de date pregătit pentru viitor. În trecut, departamentele IT îşi construiau infrastructura şi îşi cumpărau aplicaţiile, dar acum caută din ce în ce mai mult să inverseze acest model. Acestea doresc să cumpere platforme de infrastructură simple, uşor de implementat, pe care pot construi şi rula rapid aplicaţii de bază care le diferenţiază afacerile, oferind în acelaşi timp o platformă pentru implementarea aplicaţiilor de generaţie următoare.
Infrastructura ca serviciu (IaaS) permite îndeplinirea ambelor cerinţe. Tehnologia IaaS sprijină întreprinderile să evite costurile ridicate şi complexitatea furnizării şi gestionării propriei infrastructuri. În schimb, infrastructura este întreţinută şi susţinută de furnizori terţi, permiţând echipelor IT să se concentreze pe alte priorităţi care pot face ca afacerea să avanseze. Soluţiile IaaS permit, de asemenea, organizaţiilor să:
• reducă semnificativ cheltuielile de aprovizionare şi întreţinere a infrastructurii.
• îmbunătăţească continuitatea afacerii şi recuperarea în caz de dezastru, asigurându-se că infrastructura este disponibilă după întreruperi sau dezastre.
• accelereze viteza de lansare prin furnizarea de putere de calcul şi stocare suplimentară, furnizând maşini virtuale în câteva minute sau ore, în loc de zile sau săptămâni.
• rămână concentrate pe creşterea afacerii, mai degrabă decât pe întreţinerea infrastructurii IT.
• să crească sau să reducă cu uşurinţă activitatea, in funcţie de evoluţia cererii.
În ciuda acestor beneficii, multe organizaţii nu se simt în largul lor să mute anumite sarcini de lucru în cloud. Infrastructura locală oferă mai multă securitate şi control, în special în ceea ce priveşte suveranitatea datelor, şi poate oferi performanţe mai mari pentru sarcinile de lucru în care latenţa scăzută este esenţială. Pentru a permite întreprinderilor să se bucure de avantajele cloud-ului public şi ale IaaS, acestea pot opta pentru soluţii precum Data Center-as-a-Service, care aduce puterea capacităţilor IaaS on premise în centrele de date centrale şi în cele Edge. În loc să facă investiţii de capital în hardware, stocare, servere şi în personalul care să le întreţină, întreprinderile pot accesa rapid şi uşor resurse IaaS ori de câte ori este nevoie, plătind doar pentru serviciile de infrastructură pe care le consumă. Ofertele IaaS permit organizaţiilor să acceseze o parte dintr-un fond consolidat de resurse pentru a crea şi utiliza infrastructura de calcul atunci când este necesar. Acest lucru reduce timpul şi costurile de achiziţionare, implementare, configurare şi gestionare a componentelor hardware şi software separat, accelerând timpul de valorificare a investiţiilor IT.
Digitalizarea accelerată este un motor important al pieţei centrelor de date din Orientul Mijlociu
Potrivit unui raport al ResearchandMarkets.com• , piaţa centrelor de date din Orientul Mijlociu va creşte cu de 7% (CAGR) în perioada 2018-2024. Pe măsură ce guvernele şi întreprinderile avansează cu agendele lor de transformare digitală, există o nevoie tot mai mare de a migra de la operaţiunile din sălile de servere la serviciile de centre de date, cum ar fi serviciile gestionate, colocarea şi infrastructura hibridă. În plus, se aşteaptă ca mai multe iniţiative legate de oraşele inteligente din ţări precum Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Qatar şi altele, să stimuleze investiţiile şi implementarea de centre de date moderne, pregătite pentru viitor.
Toate acestea încep ne indice unde se îndreaptă companiile şi echipele IT în procesul de transformare datorită digitalizării rapide şi oportunităţilor de pe piaţă. Paradigmele asociate cu infrastructura tehnologică vor continua să evolueze semnificativ şi, pe măsură ce o fac, vor intra în joc noi competenţe, instrumente şi resurse. Nu există un punct final pentru transformare - aceasta este la fel de constantă ca şi inovaţia - dar există un început. Şi acesta este modul în care va fi construit centrul de date modern, se menţionează în comunicat.