Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat astăzi aplicaţia "DSU" pentru telefoanele mobile, care are rolul de a pregăti populaţia să facă faţă situaţiilor de urgenţă, prin accesul la informaţii, alerte şi educaţie, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Aplicaţia "DSU" are patru componente:
1. Informare - în această secţiune, utilizatorii aplicaţiei vor găsi ştiri din domeniul situaţiilor de urgenţă, direct de la sursă. Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General de Aviaţie, Serviciile de Ambulanţă, SMURD şi Salvamont vor putea oferi informaţii de interes utilizatorilor aplicaţiei "DSU".
2. Alertare - aplicaţia va grupa într-un singur loc toate informaţiile despre situaţiile de urgenţă care apar pe teritoriul României. Alertele meteo, cele de inundaţii, drumuri blocate etc. se vor regăsi în această secţiune. Utilizatorii aplicaţiei "DSU" vor primi push notifications de fiecare dată când apare o alertă în zona lor de interes.
3. Raportare - populaţia are acum ocazia să vină în sprijinul personalului din serviciile de urgenţă. Oricine este martorul unei situaţii de urgenţă, fie că este vorba de inundaţii, alunecări de teren, incendiu sau accident rutier, va putea trimite fotografii şi clipuri video către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. În felul acesta, acţiunea serviciilor de urgenţă poate fi îmbunătăţită prin accesul încă din primele clipe la imagini de la faţa locului. Raportarea nu reprezintă totuşi un apel la 112 şi vor fi folosite de personalul "DSU" pentru a veni în sprijinul echipelor de intervenţie.
4. Învăţare - utilizatorii au acces la articole despre comportamentul în caz de cutremur, inundaţii, incendii, acordarea primului ajutor şi măsuri salvatoare rapide. Lecţiile vin cu teste, unde pot fi verificate cunoştinţele acumulate prin parcurgerea articolelor.
Dezvoltarea aplicaţiei "DSU" a fost sprijinită de Fundaţia pentru SMURD. Aplicaţia poate fi descărcată gratuit în Apple Store şi în Google Play.