• Vânzările companiei britanice au scăzut cu 1,1% în primele trei luni din 2007
"Reuters Group" Plc din Marea Britanie, cel mai mare furnizor mondial listat de informaţii financiare, raportează o scădere de 1,1% a vânzărilor sale în primul trimestru din 2007, din cauza deprecierii dolarului în raport cu lira sterlină. Această depreciere a afectat veniturile obţinute de companie de la clienţii din SUA.
În intervalul ianuarie-martie 2007, vânzările "Reuters" au scăzut la 626 milioane de lire sterline (1,25 miliarde de dolari), de la 633 milioane de lire în perioada similară din 2006. Dacă nu sunt luate în calcul efectele fluctuaţiei cursului valutar şi achiziţiile, compania britanică şi-a majorat cu 6,5% vânzările în primele trei luni din 2007.
În anul fiscal încheiat la data de 31 martie, dolarul s-a depreciat cu 12% în raport cu lira sterlină.
Analiştii băncii elveţiene de investiţii UBS aşteptau ca "Reuters" să obţină vânzări de 623 de milioane de lire, iar cei de la "Credit Suisse" - de 626 milioanede lire.
"Reuters" aplică un program de majorare a veniturilor sale, denumit Core Plus, care se întinde pe o perioadă de trei ani. Acesta este aplicat de doi ani deja şi presupune investiţii, lansarea de servicii noi şi pătrunderea pe noi pieţe. "Reuters" se concentrează pe majorarea vânzărilor sale pe pieţele emergente, precum India şi China.
Core Plus a contribuit cu 15 milioane de lire sterline la cifra vânzărilor aferentă primului trimestru din 2007. Iniţiativa a urmat unei perioade de trei ani în care compania şi-a redus cheltuielile, proces care a inclus şi vânzarea, respectiv închiderea a peste 80 de divizii.
"Reuters" îşi menţine estimările lansate la data de 1 martie cu privire la evoluţia veniturilor sale din vânzări pe întreg anul în curs. Oficialii companiei anticipează o creştere de cel puţin 6%, faţă de 4,8% în 2006.
"Rezultatele înregistrate în primul trimestru confirmă faptul că am început bine anul 2007", a declarat directorul executiv al societăţii, Tom Glocer.
În Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, "Reuters" şi-a majorat vânzările cu 5% în primele trei luni din 2007, iar în cele două Americi - cu 10%. În Asia, creşterea a fost de 6%.
În 2006, cota atinsă de "Reuters" pe piaţa mondială a informaţiilor şi serviciilor financiare a fost de 27%, ceea ce semnifică o "îmbunătăţire uşoară" faţă de 2005. Anul trecut, profitul companiei britanice a scăzut cu 33%, la 305 milioane de lire sterline, comparativ cu 456 milioane de lire în 2005, an în care societatea a avut venituri speciale din vânzarea diviziei "Instinet Group" Inc.