Constructorul auto nipon "Toyota Motor" Corp., al doilea din lume ca mărime, şi-a majorat cu 34% beneficiile în ultimele trei luni din 2005, acestea ajungînd la un nivel record datorită deprecierii yenului şi a majorării vînzărilor în SUA şi Asia. Profitul net a fost de 397,6 miliarde de yeni (3,3 miliarde de dolari) sau 122,17 yeni pe acţiune în perioada octombrie-decembrie 2005, comparativ cu 296,5 miliarde de yeni, respectiv 90,33 yeni pe titlu în ace-eaşi perioadă din 2004. Vînzările companiei au crescut cu 15%, la 5.300 miliarde de yeni. În perioada aprilie-decembrie 2005, profitul producătorului auto japonez a crescut cu aproape 10%, la 968 miliarde de yeni, iar vînzările au sporit cu 12%, la 15.300 miliarde.
De precizat că deprecierea monedei nipone a determinat sporirea valorii vînzărilor în exterior, astfel că "Toyota" va avea cu ce să finanţeze planul record de 1.400 miliarde de yeni privind investiţii în noi fabrici, în acest an. Expansiunea companiei ar putea determina plasarea acesteia pe primul loc la nivel mondial, în defavoarea "General Motors" (GM), actual lider în domeniu. GM aplică în prezent un program de reducere a forţei sale de muncă şi închidere a unor uzine, ca să compenseze pierderile înregistrate.
"< Toyota > investeşte în viitorul său", consideră Masayuki Kubota, administrator de active la "Daiwa SB Investments" Ltd., din Tokyo. "Vom vedea efectele pozitive ale strategiei companiei în anii care vin", a adăugat Kubota. Şi alţi specialişti sînt de părere că perspectivele sînt foarte bune pentru "Toyota", singura problemă a companiei fiind legată de evoluţia cursului de schimb valutar.