Numai anul trecut, aproximativ jumătate (51%) din turiştii europeni şi-au propus să îşi petreacă vacanţa în ţara lor, potrivit unui comunicat de presă.
Mulţi au estimat că această tendinţă va continua în 2012, aşadar Comisia Europeană, prin iniţiativa sa Destinaţii turistice europene de excelenţă (European Destinations of Excellence) (EDEN), încurajează europenii să descopere bogăţia de valori ascunse chiar pe meleagurile lor.
Obiectivul proiectului EDEN este de a pune în evidenţă ceea ce are de oferit Europa, destinaţiile sale turistice unice care până acum au rămas aproape nedescoperite.
Octavian Arsene, directorul Direcţiei Dezvoltare Turistică şi Marketing din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, a declarat: "Destinaţiile EDEN din România sunt exemple excepţionale de turism sustenabil şi oferă o experienţă de neuitat turiştilor care caută locuri mai puţin aglomerate decât destinaţiile obişnuite de vacanţă. Iniţiativa EDEN ajută la promovarea destinaţiilor turistice nou-descoperite, transformându-le în locuri turistice ce pot fi vizitate pe tot parcursul anului."