"Deutsche Bank" AG, cea mai mare bancă din Germania, a înregistrat pierderi în trimestrul al treilea din 2010, ca urmare a deprecierii valorii participaţiei deţinute la "Deutsche Postbank" AG. Totuşi, pierderile sunt inferioare aşteptărilor datorită profitului obţinut de divizia de investment banking.
Pierderea netă a băncii a fost de 1,21 miliarde euro (1,66 miliarde dolari) în perioada iulie-septembrie 2010, comparativ cu un profit de 1,38 miliarde euro în intervalul similar din 2009. Analiştii estimau pierderi de 1,52 miliarde euro.
Rezultatele obţinute de "Deutsche Bank" au fost afectate de unele costuri de 2,3 miliarde euro aferente preluării "Postbank". Dacă nu sunt luate în calcul costurile generate de preluarea "Postbank", "Deutsche Bank" a înregistrat un profit de 1,1 miliarde euro în trimestrul al treilea.
"Într-un mediu economic stabil, vom acţiona pentru îndeplinirea ţintelor viitoare de creştere a profiturilor", a declarat directorul executiv al băncii, Josef Ackermann, adăugând: "Prin achiziţia Postbank ne vom consolida semnificativ poziţia pe piaţa locală şi sursele de venit".
Luna aceasta, "Deutsche Bank" a anunţat că a finalizat cu succes cea mai mare operaţiune de majorare a capitalului realizată vreodată, de 10,2 miliarde euro, pentru finanţarea achiziţiei "Postbank" şi pentru majorarea rezervelor. Banca a emis în total 308,6 milioane de acţiuni noi, la un preţ de 33 de euro fiecare.
Prin preluarea "Postbank", numărul clienţilor retail ai "Deutsche Bank" în Germania va creşte de peste două ori, la 24 de milioane.
De menţionat că divizia de consumer banking din cadrul "Deutsche Bank" şi-a majorat profitul cu 64% în trimestrul al treilea, la 245 milioane de euro, în condiţiile în care analiştii estimau 217 milioane de euro. Divizia de administrare a activelor şi averilor a raportat un profit înainte de taxe de 78 de milioane euro, mai mic decât anul trecut, când a însumat 134 milioane de euro.
Valoarea de piaţă a "Deutsche Bank" depăşeşte 38 miliarde euro.