Deutsche Telekom continuă să împingă graniţele tehnologice în cadrul jocurilor sale, introducând primul joc dedicat realităţii virtuale (VR) şi destinat consumatorilor, în care oricine poate să îi ajute pe oamenii de ştiinţă să lupte împotriva demenţei, conform unui comunicat de presă trimis Redacţiei de către Deutsche Telekom.
Acesta este primul joc VR pentru consumatori, în care jucătorii pot să contribuie la avansarea cercetării în domeniul demenţei. Jocul VR permite o evaluare complexă şi intuitivă a diagnosticării problemelor de navigaţie la persoanele care pot avea boala.
"Sea Hero Quest " are ca scop valorificarea puterii jocului VR pentru a avansa cercetarea în domeniul demenţei. Deutsche Telekom se bazează pe succesul jocului mobil Sea Hero Quest, care a colectat datele a aproape trei milioane de jucători.
Proiectul a fost iniţiat şi condus de Deutsche Telekom, în parteneriat cu University College London, University of East Anglia şi Alzheimer's Research. Acest joc a fost dezvoltat în comun cu designeri independenţi de jocuri, Glitchers, conform sursei.
Sea Hero Quest VR va fi disponibil la studio Gateway VR începând cu septembrie.
Doar două minute în joc reprezintă echivalentul a 5 ore de cercetare în laborator.
Telekom România a încheiat un parteneriat cu studioul Gateway VR din Bucureşti, unde fanii jocului VR pot să joace Sea Hero Quest utilizând echipamentul Samsung (ochelari GearVR şi telefoane Samsung Galaxy S8 şi S8 +), contribuind la extinderea studiilor şi a diagnosticării problemelor de navigaţie la persoanele ce pot avea boala.
Deutsche Telekom a lansat în 2016 jocul mobil "Sea Hero Quest". A fost descărcat de circa 3 milioane de ori (cel mai mare studiu anterior a cuprins 599 de voluntari), generând echivalentul a peste 12 000 de ani de cercetare pe bază de laborator, stabilind primul punct de referinţă global pentru navigaţia spaţială umană, realizând cel mai amplu studiu de demenţă de acest gen din istorie. Jocul este acum testat pentru utilizare în cadrul unei clinici. Constatările preliminare din analiza setului de date au fost prezentate la conferinţa de prestigiu Neuroscience 2016 din San Diego.
Datele colectate anterior de Sea Hero Quest mobile pot să determine orientarea jucătorului în anumite limite. Cu Sea Hero Quest VR, aceste limte au fost reduse, oferind oamenilor de ştiinţă date de navigaţie care sunt de 15 ori mai precise.
Sea Hero Quest VR prezintă oamenilor de ştiinţă oportunitatea validării încrucişate a datelor colectate de Sea Hero Quest mobile. Ei speră să construiască pe setul de date colectat de jocul mobil, utilizând cele mai recente tehnologii de realitate virtuală, pentru a obţine o înţelegere mai bună a comportamentelor navigaţionale umane.
Moştenirea jocului Sea Hero Quest de la Deutsche Telekom este un exemplu cheie al angajamentului companiei faţă de inovaţia tehnologică şi de responsabilitatea digitală. Iniţiativa arată cum digitalizarea, mai ales serviciile Cloud, pot sprijini ştiinţa. Datele colectate de Sea Hero Quest sunt stocate într-un server securizat T-Systems din Germania şi analizele făcute de echipa UCL/UEA sunt efectuate pe dateanonime.
Hans-Christian Schwingen, Chief Brand Officer la Deutsche Telekom, a afirmat: "Bazându-ne pe succesul jocului mobil Sea Hero Quest, care a adunat datele a aproximativ 3 milioane de jucători din întreaga lume, suntem foarte mândri să continuăm să împingem limitele cercetării medicale tradiţionale, să lucrăm alături de partenerii noştri de încredere şi să ne valorificăm expertiza în acest domeniu".
Schwingen a spus: "Răspunsul la jocul mobil a fost incredibil. Milioane de oameni din întreaga lume au fost inspiraţi să-şi împărtăşească timpul şi datele lor reale în joc. Pe măsură ce mai mulţi oameni încep să adopte noi tehnologii, cum ar fi VR, cererea de conţinut nou şi interesant creşte. Dorim să răspundem acestei cereri, în acelaşi timp împuternicind jucătorii să contribuie la o cercetare a demenţei la nivel mondial".
Dr. Hugo Spiers, de la University College din Londra, a explicat: "În timp ce Sea Hero Quest mobile ne-a dat un set de date fără precedent vizând amploarea sa, permiţându-ne să evaluăm abilităţile de navigaţie spaţiale la nivel de populaţie, jocul VR ne permite să construim pe aceasta prin măsurarea reacţiilor comportamentale subtile umane cu o precizie mult mai mare. Cu Sea Hero Quest VR am replicat experimente extrem de credibile pe bază de laborator, precum Morris Water Maze (câştigătorul Brain Prize 2016), care nu s-ar traduce bine în format video sau mobil. Natura intuitivă a VR înseamnă că studiul poate fi deschis celor care ar putea să nu înţeleagă funcţia jocului mobil, de exemplu, unii oameni cu demenţă avansată".
Michael Hornberger, profesor de cercetare a demenţei aplicate la University of East Anglia, a explicat: "VR permite o evaluare şi mai captivantă şi diagnosticarea intuitivă a problemelor de navigaţie la persoanele care pot dezvolta demenţă. Jocul Sea Hero Quest VR ne permite să măsuram intuitiv momentul în care oamenii nu sunt siguri de comportamentul lor, prin oprirea şi observarea împrejurimilor. VR are potenţialul de a putea captura date complementare suplimentare pentru Sea Hero Quest mobile".
Maxwell Scott-Slade, Director Creativ la Glitchers, a spus: "Desigur, mulţi cercetători folosesc deja experimente pe bază de VR într-un cadru bazat pe laborator. Este însă prima dată când experimentele sunt gamificate şi concepute pentru consumatorii de pe piaţa de masă, permiţând utilizatorilor să împărtăşească date valide ştiinţifice prin intermediul jocului şi prin intermediul extinderii exponenţiale a potenţialului lor".
Tim Parry, Director at Alzheimer's Research UK a spus: "Demenţa este una din cele mai mari provocări pentru sănătate cu care ne confruntăm şi se preconizează că va afecta peste 130 de milioane de oameni din întreaga lume până în 2050. Cercetarea deţine puterea reală pentru a crea diagnostice mai precise şi tratamente eficiente pentru cei care suferă de demenţă şi familiile lor. Reacţia la jocul Sea Hero Quest ilustrează apetitul public de a se implica în cercetare şi a face parte din eforturile continue de abordare a acestei afecţiuni. Proiectul Sea Hero Quest al Deutsche Telekom este exact tipul de parteneriat inovator din cadrul unui sector transversal, de care avem nevoie pentru a accelera progresul în acest domeniu important".
Sea Hero Quest VR a fost dezvoltat pentru a fi utilizat cu Samsung Gear VR şi va fi disponibil gratuit de la 29 august 2017 prin intermediul platformei mobile Oculus.
Sea Hero Quest mobile poate să fie descărcat gratuit prin App Store şi Google Play.