Locuitorii din zona Dunării şi-au exprimat, în majoritatea lor, acordul pentru construirea podului peste Dunăre, între Calafat şi Vidin, conform Conven-ţiei privind evaluarea impactu-lui asupra mediului în context transfrontier, adoptată la Espoo. "Românii au învăţat să îşi apere interesele, inclusiv pe cele care ţin de un mediu înconjurător sănătos, iar părerile lor sunt, uneori, surse de inspiraţie şi pentru inspectorii agenţiilor de mediu", a declarat citată de Rom-pres, Iulia Dinu, director executiv al Agenţiei Regionale de Protecţie a Mediului Bucureşti.
Şedinţa de dezbatere publică va avea loc la Calafat în data de 9 decembrie 2004, conform Ordinului MAPM nr. 864/2002 pentru aprobarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului în context transfrontier şi de participare a publicului la luarea deciziei în cazul proiectelor cu impact transfrontier. Pe baza studiilor întocmite, lucrările de realizare a infrastructurii conexe de pe malul românesc al podului peste Dunăre, la Calafat-Vidin, sunt evaluate la 48,224 milioane euro, din care 41,866 milioane euro reprezintă lucrările de construcţii-montaj.
Finanţarea obiectivului de investiţii se va face de la bugetul de stat, prin Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT). Conform datelor MTCT, construcţia infrastructurii rutiere se va ridica la 15 milioane de euro, iar a celei feroviare la 18 milioane de euro, fiind susţinute prin fonduri provenite de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi bugetul de stat.
Pentru realizarea lucrărilor podului vor fi reabilitate şi drumurile naţionale Calafat-Craiova şi Calafat-Turnu Severin. Construcţia noului pod rutier şi feroviar de frontieră între România şi Bulgaria se înscrie în Coridorul IV pan-european. Acordul încheiat între Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria privind aspectele tehnice, financiare, juridice şi organizatorice referitoare la construirea unui nou pod mixt, rutier şi feroviar de frontieră între cele două ţări, peste fluviul Dunărea, ratificat prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 149/18 septembrie 2000, aprobată prin Legea nr. 91/29 martie 2001, a determinat partea română să întreprindă urgent o serie de măsuri şi acţiuni pentru realizarea infrastructurii conexe pe teritoriul român sub directa coordonare a MTCT.
Ministerul Mediului şi Gos-podăririi Apelor a supus, timp de o lună, dezbaterii publice Raportul la studiul de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectul "Pod mixt (rutier şi feroviar) de frontieră peste fluviul Dunărea la Calafat - Vidin".