Într-o perioadă marcată de nevoia de optimizare a costurilor şi de eficientizare a activităţii, pachetele de servicii integrate de comunicaţii devin din ce în ce mai atrăgătoare, nu doar pentru consumatorii casnici, ci şi pentru companii. Pachetele complete de servicii, personalizate în funcţie de specificul şi cerinţele companiei, le pot aduce acestora economii lunare de peste 30%. Tot-odată, potrivit reprezentanţilor Dial Telecom, acest tip de servicii şi-a mărit semnificativ ponderea în portofoliul unor operatori telecom, atingând deja o cotă de 25% din totalul veniturilor în cazul Dial Telecom.
"Tendinţa de reducere a costurilor telecom ale companiilor a dus anul acesta la o schimbare a comportamentului de consum al acestora, către o creştere a ponderii pachetelor de servicii integrate, având ca rezultat, în cazul Dial Telecom, cre terea ponderii acestor produse de la 10 - 15% din veniturile companiei anul trecut, la aproximativ 25% până la sfârşitul acestui an", a declarat Dinu Malacopol, CEO Digital Cable Systems - companie care de ine Dial Telecom, operator adresat în exclusivitate segmentului de business.
Pe lângă modificarea planurilor tarifare, reprezentanţii Dial Telecom consideră că şi numărul ofertelor speciale, targetate pe segmente de clien i i lansate de către operatori au crescut anul acesta, acest lucru traducându-se într-o scădere a tarifelor de pia ă din zona de voce, până la valori apropiate de cele ale tarifelor de interconectare, în special în cazul contractelor care depăşesc o perioadă de 2 ani.
Nici serviciile de Internet nu au fost ocolite de schimbări anul acesta. Dacă în anii trecuţi o companie trebuia să plătească sume importante pentru upgrade-ul lăţimii de bandă între valori cuprinse între 100Mbps şi 1GB, anul acesta acest serviciu poate fi obţinut cu costuri mult mai rezonabile.