Filiala societăţii Digi Communications (DIGI) din Ungaria, Digi Kft (DIGI HU) urmează să lanseze serviciile de telefonie mobilă prin propria reţea în ţara vecină, potrivit unui comunicat transmis Redacţiei.
Lansarea serviciilor de telefonie mobilă de către filiala Digi este urmarea unui amplu proces de investiţii, planificare şi implementare derulat în ultimii patru ani, arată compania.
În comunicatul DIGI se mai notează: "Odată cu lansarea serviciilor, portofoliul de servicii al DIGI HU va include servicii de telecomunicaţii fixe (televiziune prin cablu, internet şi telefonie fixă) şi fixe (telefonie şi date mobile), precum şi televiziune prin satelit (DTH). Reţeaua DIGI HU va utiliza standardul 4G pentru telefoanele de ultimă generaţie, dar va permite şi utilizarea standardului 2G pentru serviciu de voce şi pentru compabilitatea cu telefoanele existente.Odată cu lansarea serviciului pe piaţa din Ungaria, DIGI HU introduce gratuit două funcţionalităţi 4G, care aduc o calitate foarte bună pentru serviciul de voce, pe terminalele
compatibile: VoLTE (voce peste 4G/LTE) şi VoWiFi (voce peste WiFi) (respectivele servicii fiind disponibile în reţeaua DIGI Mobil din România începând cu anul 2017)".
Filiala Digi din ţara vecină plănuieşte să continue procesul de dezvoltare a reţelelor sale de telecomunicaţii mobile şi a serviciilor aferente, acoperirea urmând să se extindă în mai multe etape.
În conformitate cu strategia de dezvoltare a societăţii, Digi mai menţionează că filiala din Ungaria intenţionează să dezvolte şi serviciile 5G, în viitor.
Pentru primele trei luni din acest an, Digi Communications a raportat pierderi de 17,6 milioane euro în primul trimestru al acestui an, de la un profit net de 14,8 milioane euro în perioada similară a anului anterior, în ciuda creşterii veniturilor cu 20% în T1 2019 de la 232,8 milioane euro la 281,2 milioane euro.
Ţara noastră este piaţa principală a grupului, generând 64,4% din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 19,6%), urmată de Spania (14%) şi Italia (2%).