Fondurile nerambursabile, de aproape 350 de milioane de euro, alocate digitalizării IMM-urilor în PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă) vor contribui la demararea procesului de digitalizare în cazul multor IMM-uri care îşi propun transformarea digitală, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, de la publicarea primei variante oficiale a Ghidului Solicitantului, în 15 decembrie 2022, programul prin care microîntreprinderile şi firmele mici şi mijlocii din România vor putea obţine granturi între 20.000 şi 100.000 de euro pentru digitalizarea activităţii a fost, însă, modificat de 4 ori. La începutul lunii februarie, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a anunţat prelungirea perioadei pentru depunerea proiectelor până la 30 iunie.
"Prelungirea perioadei pentru depunerea proiectelor ajută, pe de-o parte, companiile să aibă suficient timp pentru acest demers, însă, pe de altă parte, întârzierile repetate creează impresia lipsei fondurilor, întârzie procesul de digitalizare şi pot scădea încrederea firmelor în astfel de programe.
Întârzierea procesului de digitalizare, în contextul în care firmele din România sunt pe ultimul loc în Europa la gradul de digitalizare, poate crea probleme serioase, inclusiv poate determina închiderea activităţii", spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.
Pentru cele mai multe companii, digitalizarea, în loc să fie principalul obiectiv, este o soluţie de avarie, la care apelează doar dacă este nevoie şi, în special, când nu reuşesc să ocupe posturile libere în organigramă, subliniază sursa citată.
Procesul de digitalizare trebuie demarat fără întârziere, spun specialiştii DigiSinergy, mai ales că implică sume modice - între 1.000 şi 4.000 de euro - ce vizează, în principal, robotizări / automatizări de managementul documentelor, indiferent că sunt facturi, procese verbale, chitanţe, bonuri etc.
Pentru a beneficia de avantajele digitalizării, IMM-urile trebuie să aibă în vedere:
-stabilirea unei strategii de digitalizare;
-să aloce resurse umane dedicate obiectivului de digitalizare;
-colaborarea cu un consultant cu experienţă în digitalizare şi modificarea proceselor interne;
-să aibă un partener tehnologic care să ofere soluţiile software într-un plan personalizat, precum Dynamic Sales.
Dynamic Sales este o aplicaţie de tip ERP-CRM ce automatizează procesele operaţionale din companii şi contribuie la creşterea vânzărilor, prin reducerea / eficientizarea timpului alocat activităţilor neproductive. Dynamic Sales automatizează procesele, atât pe fluxurile de vânzare şi de aprovizionare, cât şi pe fluxurile contabile ale companiei. Aplicaţia dezvoltată de DigiSinergy este de tip cloud privat şi poate fi accesată, în siguranţă, de pe ce orice tip de dispozitiv. Se bazează pe utilizarea unei serii de roboţi (aplicaţii software care învaţă automat) care preiau o mare parte din task-urile operaţionale, reducând timpul de lucru cu 70% - 95%, în multe cazuri, automatizând integral procesele, fără să necesite intervenţie umană în 99% din timp.
Dynamic Sales foloseşte tehnologii moderne (RPA, Machine Learning, Artificial Intelligence), precum şi algoritmi proprietari, rezultând astfel o soluţie ultramodernă de hyperautomation ce poate fi personalizată rapid şi la costuri reduse, având, astfel, un avantaj major faţă de alte aplicaţii.
În plus, DigiSinergy a inclus şi partea de consultanţă în pachetul software pentru proiecte mici şi poate recomanda consultanţi pentru proiecte mari. Astfel, oferă firmelor nu numai soluţii software, ci şi recomandări despre cum să reorganizeze procesele de la cele actuale la cele digitale, şi asigură şi specializarea personalului implicat în aceste proiecte, se menţionează în comunicat.