Dinu Malacopol, CEO al Digital Cable Systems, jucător pe piaţa autohtonă de telecomunicaţii, vede 2010 ca un an al continuării consolidărilor "uzuale", al căror start a fost dat încă de anul trecut. În opinia sa, începând cu 2011 vom asista la consolidări mai spectaculoase pe piaţa de profil, odată cu stabilizarea situaţiei economice şi cu maturizarea acestui domeniu în România.
"Piaţa telecom era deja foarte competitivă încă dinainte de criză. Efectele suprapuse ale perioadei economice dificile, amânarea deciziei de achiziţii de tehnologie, a marilor proiecte guvernamentale şi private, împing piaţa către o zonă de consolidări atât pe verticală (cei mari îi achiziţionează pe cei mici), cât şi pe orizontală (chiar între jucători de pe pieţe complementare). Aceste consolidări sunt absolut necesare prin prisma creării de mar-gini suplimentare prin folosirea sinergiilor dintre cele două părţi, aceste margini dând acces la finanţare şi, deci, la dezvoltarea ulterioară a business-ului", a precizat domnul Malacopol.
Potrivit reprezentantului DCS, odată cu achiziţiile şi cu consolidarea pieţei, companiile din telecom vor investi, în acest an, în dezvoltarea reţelei şi a produselor proprii, în timp ce tarifele serviciilor se vor menţine la un nivel similar celui de anul trecut.
Tendinţele de pe piaţa de telecomunicaţii indică o cerere crescută a consumatorilor pentru serviciile de date, servicii care, în 2010, vor înregistra cea mai bună evoluţie a vânzărilor. De asemenea, o creştere semnificativă faţă de valorile anterioare va înregistra şi televiziunea digitală prin cablu, deşi acest serviciu continuă să rămână unul de nişă. Mai mult decât atât, pe baza estimărilor actuale referitoare la aprecierea leului, marjele de profit ale companiilor cu tarife în lei s-ar putea menţine cel puţin la nivelul din 2009 în termeni de euro, în schimb acestea vor fi afectate în cazul operatorilor cu tarife în euro.
În acord cu piaţa, DCS a pregătit pentru acest an un buget de aproximativ 7 milioane euro, destinat investiţiilor în modernizarea reţelelor proprii, dar mai ales achiziţiilor. Compania este interesată de jucătorii locali, prin care îşi poate consolida poziţia în urbanul mediu. Pentru 2010, operatorul telecom vizează o creştere a veniturilor de 10% pentru serviciile de televiziune analogică şi digitală, o majorare de 30% pentru serviciul de Internet, dar şi o triplare a numărului de clienţi pentru soluţia de voce fixă lansată în ultima parte a anului trecut.