DIN ACEST AN Cosmetic Plant vinde creme şi în Iordania, Portugalia şi Republica Moldova

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 21 iulie 2015

Cosmetic Plant vinde creme şi în Iordania, Portugalia şi Republica Moldova

Interviu cu Susana Laszlo, Director General Cosmetic Plant

Reporter: Care este povestea Cosmetic Plant?

Susana Laszlo: Bazele business-ul Cosmetic Plant au fost puse în 1991 de mama mea, doamna Ileana Meşter, farmacistă cu o experienţă de peste 20 de ani în cosmetologie. Totul a pornit de la ferma ei convingere că natura poate da ştiinţei o putere suplimentară, facilitând, astfel, crearea unor produse cosmetice de calitate, la un preţ accesibil. Cu siguranţă, începutul nu a fost unul uşor. În prima perioadă, mama lucra singură, într-o clădire de 35-40 mp, iar primul malaxor pentru fabricarea cremelor a fost confecţionat de către un inginer clujean dintr-o oală de fiert rufe. Primele creme Cosmetic Plant au fost fabricate în serie mică, iar etichetele erau scrise de mână. Eu am început să lucrez în firmă abia din anul 1995. Am terminat facultatea de medicină din Cluj-Napoca, după care mi-am făcut rezidenţiatul şi specializarea în pediatrie în Ungaria. Întoarsă în ţară, am decis, totuşi, să nu îmi practic meseria, ci să mă implic în dezvoltarea afacerii. La insistenţele mamei mele, care dorea să parcurg toate etapele businessului, la început făceam de toate: etichetam, lucram în depozit, ţineam contabilitatea primară.

Continuând povestea, prima investiţie majoră a fost realizată abia cu şase ani mai târziu, în 1997, când producţia s-a mutat într-o clădire adecvată şi au fost cumpărate primele utilaje profesionale. Apoi, an de an, echipamentele din fabrică au fost îmbunătăţite şi s-a investit într-un malaxor şi într-un utilaj de umplut tuburi. Astfel, încet-încet, afacerea a început să crească.

Anul 2007 s-a distins prin finalizarea construirii unei clădiri noi şi moderne pentru viitorul sediu al firmei. Cum la momentul respectiv clădirea era prea mare pentru nevoile noastre, aceasta a fost închiriată şi abia în primăvară anului 2013 s-au mutat aici fabrica, depozitul şi birourile administrative. Proiectul de investiţie a absorbit 750.000 de euro, clădirea având o suprafaţă utilă de 1.700 mp şi fiind conformă cu standardele europene din domeniu.

Un moment cheie pentru firma noastră l-a reprezentat recunoaşterea internaţională a calităţii produselor Cosmetic Plant prin prestigioasele premii câştigate la World Quality Selections Bruxelles, cel mai important concurs internaţional de calitate a produsului.

Reporter: Cum aţi trecut peste competiţie şi criză?

Susana Laszlo: Firma noastră nu a fost afectată de criza economică din ultimii ani, cifra de afaceri crescând de la an la an, în ciuda problemelor cu care s-a confruntat economia mondială. Astfel, în perioada 2008-2014, am înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de circa 95%. Această performanţă a fost posibilă ca urmare a unei strategii concrete în acest sens. Am fost foarte atenţi să ţinem în frâu cheltuielile, fără să facem rabat de la calitatea produselor. În plus, am analizat foarte atent atât trendurile internaţionale, cât şi nevoile consumatorilor români, adaptându-ne în permanenţă gama sortimentală în funcţie de acestea: am lansat game de produse noi şi am renunţat la acele produse care nu aveau performanţa necesară. Rezultatele obţinute au fost posibile, nu în ultimul rând, şi prin reinvestirea sistematică a profitului. Practic, din anul 2006, reinvestim an de an profitul, pentru asigurarea unei dezvoltări eficiente.

Reporter: Ce probleme întâmpinaţi pe piaţa locală?

Susana Laszlo: Una din provocările cu care se confruntă toţi producătorii autohtoni, deci şi noi, este bugetul de marketing net inferior celui de care dispun companiile internaţionale, ceea ce face că promovarea brandurilor româneşti să aibă de suferit.

O altă provocare ar fi cea legată de achiziţia ambalajelor, întrucât sunt foarte puţini producători autohtoni de ambalaje, iar calitatea ofertei acestora nu se ridică întotdeauna la standardele pe care trebuie să le respectăm noi. De aceea, suntem nevoiţi să achiziţionăm ambalaje din străinătate şi, în consecinţă, ne confruntăm cu preţuri mai mari, cu termene de livrare mai lungi, constrângeri cantitative şi cheltuieli de transport crescute.

Reporter: Cum vă promovaţi brandul românesc?

Susana Laszlo: Ne bucură că tot mai mulţi consumatori români conştientizează faptul că brandurile autohtone se postează pe picior de egalitate cu cele străine, dacă nu sunt chiar mai bune. În cazul nostru, acest lucru este atestat atât prin prin câştigarea Trofeului Internaţional al Înaltei Calităţi şi a premiilor Grand Gold Award şi Gold Award la World Quality Selections Bruxelles, cât şi prin interesul de care s-a bucurat standul nostru la târgurile internaţionale la care am participat în ultima vreme. În promovarea brandului nostru suntem foarte atenţi atât pe plan intern, cât şi pe plan internaţional, să scoatem în evidenţă cele mai importante elemente care stau la baza firmei noastre, elemente care ne definesc şi ne diferenţiază de concurenţă: tradiţia, folosirea ingredientelor naturale, calitatea produselor şi raportul preţ/calitate.

Reporter: Cât din producţie ajunge la export şi unde?

Susana Laszlo: Chiar dacă în primul trimestru al anului 2015 am înregistrat o creştere de 94% a exporturilor faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014, exporturile nu reprezintă, deocamdată, un procent foarte mare din businessul nostru. Din primul trimestru al acestui an am început să exportăm în trei ţări noi: Iordania, Portugalia şi Republica Moldova.

Pentru viitor, obiectivul principal rămâne creşterea exporturilor prin promovarea mai agresivă a produselor noastre pe pieţele străine. La sfârşitul lunii mai, am participat ca expozanţi la târgul internaţional Beautyworld Middle East din Dubai, unde produsele Cosmetic Plant au fost foarte bine primite şi au prezentat interes pentru distribuitorii şi comercianţii din regiunea respectivă.

Reporter: Ce game de produse aveţi şi ce produse urmează să lansaţi?

Susana Laszlo: În prezent, portofoliul Cosmetic Plant include peste 100 de produse împărţite în 13 game sortimentale, grupate în funcţie de ingredientul activ principal (gălbenele, cătină, ulei de măsline, Q10 + ceai verde, ulei de argan etc.) sau de utilizarea produsului (protecţie solară, anticelulită, îngrijirea părului).

În ultimii ani, în fiecare primăvară şi toamnă ne-am surprins clienţii cu lansări de game de produse noi sau cu extinderea unor game de produse existente, relansări de produse cu formule îmbunătăţite sau facelift-uri de ambalaje ale unor game de tradiţie. Respectând această tradiţie, pregătim mai multe surprize şi pentru această toamnă. În ultimii ani, încercăm să ne orientăm tot mai mult către folosirea ingredientelor naturale atent selecţionate ce provin din culturi bio. Formulele acestor game de produs sunt din ce în ce mai moderne, fără parabeni, conservanţi şi siliconi. Utilizarea ingredientelor naturale stă şi la baza gamelor de produse pentru îngrijirea părului, a celei de plajă şi a gamei anticelulită.

Reporter: Care este tipologia clienţilor dumneavoastră?

Susana Laszlo: Clientul Cosmetic Plant este o femeie modernă, cu vârsta cuprinsă între 30 şi 55 de ani, preocupată să aleagă produse cosmetice de calitate pentru îngrijirea sa şi a familiei sale, la un raport preţ/calitate excelent.

Reporter: Ce rezultate financiare aţi înregistrat anul trecut?

Susana Laszlo: Cifra de afaceri din 2014 a fost de 7,5 milioane de lei, ceea ce înseamnă o creştere de circa 6% faţă de anul precedent. După ce, în primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, am raportat o creştere de 25% a business-ului, estimăm, pentru anul în curs, o creştere de peste 10% a cifrei de afaceri.

Reporter: Care sunt planurile şi bugetul de investiţii pentru acest an?

Susana Laszlo: În prezent, pregătim o nouă retehnologizare, printr-un proiect cofinanţat de UE, care a primit recent aprobările necesare. Acest proiect prevede achiziţionarea a două utilaje moderne pentru unitatea noastră de producţie.

La sfârşitul anului trecut, am implementat un proiect de retehnologizare cofinanţat de Fondul European de Dezvoltare Regională, în cadrul căruia am achiziţionat două utilaje noi de ultimă oră, care au mărit capacitatea noastră de producţie cu 70%, ajungând la 2,5 milioane de produse anual. Valoarea totală a proiectelor de investiţie din 2014 şi 2015 este în jur de 1,3 milioane lei.

Reporter: Cum caracterizaţi piaţa pe care activaţi şi ce perspective are aceasta?

Susana Laszlo: Piaţa de cosmetice din România este în dezvoltare, înregistrând, în 2014, o creştere de aproximativ 5% faţă de anul precedent - acesta fiind cel mai puternic avans din regiune. Piaţa cosmeticelor din România rămâne, totuşi, una dintre cele mai puţin dezvoltate pieţe din Europa, având în vedere faptul că în ţările din regiune consumul de cosmetice este aproape dublu, iar pe pieţele cu tradiţie - chiar de 4-5 ori mai mare. Faptul că românii se documentează tot mai mult cu privire la importanţa îngrijirii pielii va conduce, treptat, la maturizarea pieţei româneşti. Sectorul cosmeticelor este extrem de competitiv, dominat de marile corporaţii internaţionale precum Beiersdorf sau L'Oreal. Sunt, însă, convinsă că, în viitorul apropiat, vom asista la o creştere uşoară a ponderii producătorilor români de cosmetice în defavoarea brandurilor internaţionale, întrucât oamenii vor conştientiza că un produs mai scump nu înseamnă neapărat un produs mai bun, ci deseori este vorba doar de un ambalaj mai elegant şi de cheltuieli de marketing mai mari, încorporate în preţul de desfacere.

Reporter: Mulţumesc!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb