Directorul general Enel, Francesco Starace, a anunţat că firma italiană de utilităţi, Enel SpA, nu este interesată de fuziunea afacerii de infrastructură pentru fibră optică cu cea a Telecom Italia: "Sunt complet împotriva unei fuziuni cu Telecom Italia, ar fi ceva fără sens şi nu merită", argumentând: "Suntem decişi să fim liderii în domeniu".
Francesco Starace a precizat că Enel este interesată de achiziţii cu scopul de a alimenta creşterea. Acesta este însă de părere că tranzacţiile care produc transformări masive nu creează valoare: "Nu văd valoare în marile tranzacţii".
Enel şi Telecom dezvoltă separat reţele broadband ultra rapide în Italia. Unii dintre politicieni susţin unirea forţelor celor două firme din sector,potrivit Agerpres. Bancherii şi analiştii cred că firmele europene de utilităţi sunt pregătite pentru un val de fuziuni.
Compania controlată de stat, cu datorii de 38 de miliarde de euro, desfăşoară un program de vânzare de active, banii urmând să fie folosiţi în achiziţii, conform sursei.
Starace a spus: "Suntem în negocieri avansate pentru vânzarea a trei active în semestrul doi al anului, care ne-ar putea aduce circa 600-700 de milioane de euro".
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că firma spaniolă Gas Natural a contactat rivala portugheză Energias de Portugal (EDP) pentru o posibilă fuziune, evaluată la aproximativ 35 de miliarde de euro. Aceasta poate duce la crearea celei de-a patra companii mari de utilităţi din Europa.
Crearea unui lider iberic ameninţă dominaţia Enel şi EDF (Franţa) pe piaţa energiei din Europa şi poate produce un val de fuziuni şi achiziţii în regiune, potrivit agenţiei.
Una din cele mai mari companii de utilităţi din Europa în funcţie de valoarea de piaţă, Enel a plătit 39 miliarde euro pentru a prelua grupul spaniol Endesa, conform sursei.
Enel a realizat un acord de preluare a firmei de fibră optică Metroweb în 2016, pe care intenţionează să o unească cu divizia sa Enel Open Fiber (EOF). Divizia intenţionează să investească pană la 3,7 miliarde euro pentru a instala cabluri broadband în 250 dintre cele mai bogate şi populate oraşe din Italia. Astfel, poate acoperi 9,5 milioane gospodării şi birouri, aproximativ un sfert din piaţă. Investiţiile broadband în oraşele mai mici şi satele din Italia pot costa alte 1,5 miliarde euro.
Directorul a afirmat că Enel a înfiinţat o divizie specializată pentru internetul în bandă largă şi doreşte să repete modelul peste hotare, unde are deja reţele de transport pentru energie. Starace a afirmat că oraşe ca Rio de Janeiro, Bucureşti, Bogota şi Santiago de Chile au contactat Enel pentru posibile proiecte în domeniul broadband.
În România, Enel deţine 64,4% la Enel Distribuţie Muntenia şi Energie Muntenia, 51% la Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România.Firmele gestionează o reţea de 91.000 de kilometri şi au 2,6 milioane clienţi, 2,4 milioane fiind clienţi rezidenţiali, iar 200.000 sunt companii.