O apropiere între cei doi constructori auto francezi, PSA şi Renault, nu este de dorit pentru că ar provoca prea multe consecinţe sociale, a declarat miercuri preşedintele director general de la PSA, Carlos Tavares, transmite Reuters. Înainte de a fi numit în funcţia de director general al PSA, Carlos Tavares a fost directorul operaţional al Renault şi numărul doi în această companie după Carlos Ghosn.
"Apropierea cu celălalt constructor auto francez ar genera probleme sociale incredibile. Pentru că suntem evident faţă în faţă peste tot. Deci, sinergiile care ar apărea dintr-o asemenea apropiere ar avea consecinţe sociale extrem de mari", a declarat Carlos Tavares, potrivit Agerpres, în cursul unei audieri în comisia de afaceri economice din Adunarea Naţională, camera inferioară a Parlamentului francez.
Chiar dacă a recunoscut că "niciodată nu trebuie să spui niciodată", Carlos Tavares a spus că nu crede că un scenariu privind apropierea dintre PSA şi Renault "ar fi în interesul Franţei pentru că ar da naştere unei situaţii fragile".
În contextul în care sectorul auto mondial este angajat într-un proces de consolidare, subiectul unei apropieri între cei doi constructori auto francezi revine cu regularitate, în special după grava criză financiară prin care a trecut PSA în 2012.
Chiar dacă PSA şi Renault au puncte comune în Franţa, în termeni de gamă de modele şi prezenţă industrială, cele două companii urmează de mai mulţi ani direcţii strategice foarte diferite. Renault face parte în prezent dintr-o mare alianţă cu Nissan şi Mitsubishi în timp ce PSA a preluat anul trecut Opel, divizia europeană a General Motors.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.