Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) a anunţat astăzi finalizarea preluării pachetului majoritar de acţiuni al Eurosport International, cel mai mare grup media de sport din Europa.
Potrivit unui comunicat de presă, Discovery şi-a mărit participaţia în cadrul Eurosport de la 20% la 51%, devenind astfel acţionar majoritar, ca parte a unui parteneriat strategic cu TF1 Group, care a început în decembrie 2012.
Discovery a fost una dintre primele companii media din SUA care a început în 1989 distribuirea canalelor sale de televiziune în Europa, investind timp de 25 de ani în dezvoltare reţelei la nivel internaţional. Adăugând în portofoliu cele şase noi televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific şi Eurosportnews), Discovery Communications operează în prezent peste 210 canale, ajungând în total la 2,7 miliarde de abonaţi la nivel mondial.
Discovery Communications a anunţat că intenţionează să ia decizii strategice pe termen lung şi să facă investiţii specifice pentru a consolida şi extinde oferta de programe şi servicii Eurosport, maximizând astfel audienţa şi acoperirea Eurosport. Ca parte a acestui efort, Discovery va colabora cu managementul şi angajaţii Eurosport în vederea dezvoltării unui plan de afaceri pe termen lung, care să optimizeze canalele Eurosport, care acum fac parte din reţeaua globală de canale Discovery.
Preţul final pentru Eurosport International a fost determinat având la bază o evaluare a Grupului Eurosport de 902 milioane de euro (aprox. 1,2 miliarde dolari), rezultată din evaluarea iniţială, care a fost ajustată pentru a reflecta preluarea controlului asupra companiei. Din această evaluare a grupului a fost dedusă valoarea Eurosport France (85 milioane de euro, aproximativ 115 milioane dolari). TF1 estimează că îşi va păstra pachetul de 80% din acţiunile Eurosport France, cel puţin până la data de 1 ianuarie 2015. De asemenea, încheierea acestei tranzacţii nu influenţează celelalte două elemente ale contractului iniţial, referitoare la faptul că Discovery a dobândit 20% din acţiunile televiziunilor TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV şi Stylía, respectiv la acordul de producţie cu TF1 Group.
TF1 îşi va menţine capacitatea de a formula propria opţiune de vânzare în privinţa pachetului de acţiuni rămas, adică 49% din Eurosport International, ceea ce ar putea creşte pachetul deţinut de Discovery la 100%.