Reporter: Cum v-aţi hotărât să intraţi pe piaţa noastră în plină criză economică?
Alejandro Poulakis: În ciuda dificultăţilor de natură economico-financiară, venirea în România a fost pentru noi mai mult o oportunitate decât un risc. Oamenii îşi vor dori întotdeauna variante de petrecere a timpului liber, din care să poată alege. Noi venim cu preţuri accesibile, lucru care îi ajută pe vizitatori să resimtă, în limita unui buget rezonabil, experienţa unui sejur de o săptămână la mare, într-o singură zi.
România este o ţară cu mult potenţial de dezvoltare, iar Divertiland tocmai acest lucru urmăreşte: dezvoltarea continuă, investiţia în calitate şi deservirea unui segment cât mai mare de clienţi. Obiectivul nostru principal îl reprezintă transformarea Divertiland în acea destinaţie all inclusive care să îi facă pe vizitatori să se simtă ca în vacanţă, în fiecare zi, de dimineaţa până seara. Avem singura piscină cu valuri din ţară, precum şi unica plajă cu nisip din Bucureşti, doritorii pot lua lecţii de surfing, iar cele 22 de tobogane spectaculoase oferă un pachet complet de adrenalină, printre acestea numărându-se şi cel mai rapid şi mai abrupt tobogan, care poate prinde viteză de 65 km/h.
Reporter: Cum caracterizaţi piaţa pe care activaţi?
Alejandro Poulakis: Noi credem că piaţa de entertainment este într-o permanentă evoluţie, lucru valabil atât în România, cât şi în alte ţări. La nivel local, discutăm de o piaţă foarte competitivă, aflată în plină dezvoltare. Din păcate, însă, percepţia la nivelul consumatorilor nu este pe deplin formată. O proporţie semnificativă din populaţie confundă noţiunea de parc de distracţii cu cea de ştrand.
Nişa parcurilor de distracţii din România are un potenţial foarte mare de creştere, motiv pentru care unul dintre obiectivele noastre principale pe termen lung este să transformăm Divertiland într-o destinaţie de distracţie şi activitate pe toată durata anului. În acest sens, recent, am investit 150.000 de euro într-un concept store de biciclete şi articole sportive, care va fi deschis şi în afara sezonului estival.
Reporter: Ce strategie abordaţi pentru a depăşi perioada dificilă din punct de vedere economic pe care încă o traversăm?
Alejandro Poulakis: Prioritatea noastră în acest sens este să ne menţinem poziţionarea în piaţă şi să le oferim în continuare clienţilor noştri facilităţi de top şi servicii de calitate. Atât timp cât clienţii noştri sunt mulţumiţi, iar fluxul de vizitatori este în continuă ascensiune, la Divertiland nu se resimte niciun fel de greutate de natură economică. Preconizăm că anul acesta vom avea o vară mult mai dinamică decât în 2013, în ciuda vremii capricioase din ultima perioadă.
Reporter: Ce proiecte de investiţii aţi derulat până acum pe piaţa noastră şi care sunt planurile pentru viitor?
Alejandro Poulakis: În prima etapă de dezvoltare a parcului, a fost investită suma de 25 de milioane de euro, incluzând toate operaţiunile de pregătire a locaţiei, terasări, refaceri ale infrastructurii, amenajarea clădirilor, construcţia unor anexe noi, investiţii în echipamente, dar şi în personal. Fiind vorba despre o investiţie consistentă, venită din partea unei companii private, amortizarea va fi una pe termen lung, iar priorităţile pe termen mediu spre lung vizează poziţionarea brandului în prima linie a industriei autohtone de entertainment. Totodată, în fiecare an, se investeşte în extinderea parcului şi deservirea unui public din ce în ce mai numeros.
Începând din acest an avem şi staţie de tren, în faţa parcului, investiţie pe care ne-am dorit-o în mod special. Aşadar, vizitatorii au mai multe variante prin care pot ajunge la Divertiland - cu trenul, autobuzul sau cu mijloacele de transport de tip maxi taxi puse la dispozitia vizitatorilor în mod gratuit.
Reporter: Cu ce vine în plus Divertiland faţă de celelalte parcuri asemănătoare din ţară?
Alejandro Poulakis: Pe lângă piscina cu valuri şi plaja de nisip, parcul foloseşte tehnologie de ultimă oră pentru a asigura apă de cea mai înaltă calitate pentru piscinele sale. 15% din investiţia iniţială de 25 milioane de euro a fost direcţionată către implementarea sistemelor de tratare a apei, toate importate de la producători europeni de top, proiectate şi implementate conform celor mai stricte standarde internaţionale. Piscinele Divertiland sunt vopsite în alb, culoare ce reflectă cerul şi permite evidenţierea celor mai mici imperfecţiuni. Conceptul este larg răspândit în ţările occidentale şi garantează cea mai înaltă calitate.
Divertiland este, totodată, unicul loc din Bucureşti unde pot fi practicate sporturi de apă precum surfing. Mai mult, la Divertiland se găseşte şi unica plajă cu nisip şi cel mai lung râu leneş din Bucureşti.
O altă atracţie a parcului este terenul special amenajat pentru volei pe plajă, zumba, aqua gym şi spinning, dar şi cele 22 de tobogane despre care am amintit.
Reporter: Pe ce suprafaţă se întinde parcul de distracţii?
Alejandro Poulakis: Divertiland se întinde pe o suprafaţă de 7,2 de hectare, echivalentul a zece stadioane de fotbal, ceea ce îl face cel mai mare parc de distracţii din România la ora actuală. Vrem ca Divertiland să ajungă cea mai mare facilitate de acest gen din regiune, etapele viitoare ale dezvoltării proiectului prevăzând extinderea până la 45 de hectare.
Reporter: Cât costă biletul de intrare în parc?
Alejandro Poulakis: Divertiland vine în întâmpinarea vizitatorilor săi cu numeroase oferte, de la o săptămână la alta şi de la o lună la alta. În luna iulie, Divertiland a lansat o nouă grilă de tarife şi programe, elaborată în baza unui studiu efectuat în zona Capitalei şi a oraşelor aflate pe o rază de 100 km faţă de Bucureşti, care analizează modalităţile preferate de petrecere a timpului liber, precum şi bugetele alocate lunar de români pentru ieşirile în parcurile de distracţii.
Studiul a evidenţiat faptul că românilor le place distracţia în familie sau în grupuri de minim 8-10 prieteni, dar că sunt, totodată, foarte interesaţi de distracţie şi activităţi în aer liber şi după orele de birou. În medie, participanţii la studiu au declarat că alocă în jur de 10%-20% din bugetul lunar pentru activităţi de distracţie în aer liber.
În baza concluziilor studiului, dar şi a analizei potenţialului de creştere al Divertiland pe segmentul de vârstă 18-25 de ani, grila de tarife aferentă lunii iulie a presupus reduceri de până la 20% la preţurile biletelor pentru adulţi şi studenţi, tarifele de intrare aferente pornind de la 40 de lei, în timpul săptămânii, pentru adulţi, respectiv 30 de lei pentru studenţi şi elevi.
De asemenea, Divertiland este primul operator din industria de entertainment din România care a lansat un program after work, pentru fiecare zi lucrătoare a săptămânii, după ora 17:00, prin intermediul căruia cei care pleacă de la birou îşi pot petrece o după amiază în parcul nostru de distracţii plătind un bilet în valoare de 25 de lei.
Reporter: Ce dificultăţi aţi întâmpinat când aţi venit să investiţi la noi?
Alejandro Poulakis: După cum menţionam, am venit în România cu un bagaj vast de cunoştinţe despre piaţa de entertainment din mai multe ţări. Din experienţă vă pot spune că provocări există pe orice piaţă, nu doar în România. Noi am considerat important să ne concentrăm pe oportunităţile de la nivel local, şi nu pe impasuri.
Reporter: Cum credeţi că va evolua sectorul în care activaţi?
Alejandro Poulakis: Piaţa de entertainment este într-o permanentă evoluţie, iar pe viitor diferenţa va fi făcută de acei jucători care vor reuşi să îşi extindă activitatea şi dincolo de lunile vacanţei de vară. Atuurile principale vor continua să fie ale acelor jucători din piaţă care au capacitatea de a se ridica la înălţimea aşteptărilor clienţilor, care doresc din ce în ce mai mult ca, pe parcursul unei singure zile, să găsească într-un parc de distracţii toate facilităţile de care s-ar bucura într-un concediu de o săptămână la mare.
Reporter: Mulţumesc!