Compania de curierat DPD România a livrat anul trecut peste 22,5 milioane de colete, aproape dublu comparativ cu perioada de dinainte de pandemie (2019), şi a ajuns la o cifră de afaceri de 71,3 milioane de euro, înregistrând o creştere de 84% faţă de aceeaşi perioadă şi de 8% comparativ cu anul 2021, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului citat, compania şi-a consolidat anul trecut poziţia în topul livrărilor regionale, cu o creştere de 22% faţă de anul precedent.
"Printre factorii care au asigurat această evoluţie, în condiţiile unui an complicat, marcat de războiul din Ucraina, criza energetică şi inflaţia, se află programul de investiţii în tehnologie şi infrastructură, în valoare de 2,8 milioane de euro, program care va continua şi în acest an", a declarat Nadia Talpă, noul CCO DPD România.
Evoluţia numărului de colete livrate într-un an este un indicator care vorbeşte despre capacitatea de livrare a unei companii de curierat şi despre piaţa de curierat în sine. În cazul DPD România, s-a ajuns la un rezultat spectaculos: numărul de colete livrate în anul 2022 a fost aproape dublu faţă de cel înregistrat înainte de pandemie. Astfel, dacă în anul 2019 erau livrate 13,1 milioane de colete, în anul 2022 s-a ajuns la peste 22,5 milioane de colete livrate, informează comunicatul.
"Chiar dacă anul 2023 se anunţă a fi unul complicat, într-un context geopolitic şi economic încă foarte fragil, ne propunem o creştere de peste 10% a cifrei de afaceri", a mai spus Nadia Talpă, care a adăugat că, pentru acest an, DPD România are în plan să facă investiţii de peste 3 milioane de euro. O parte din aceste investiţii va viza deschiderea unui nou centru logistic în Pantelimon, ceea ce va duce la gestionarea mai eficientă a volumelor şi la o mai mare predictibilitate a livrărilor.
Predictibiliatea este de altfel unul dintre lucrurile pe care clienţii le cer de la curier: să ştie când vine, astfel încât să nu fie nevoiţi să aştepte coletele toată ziua. De aceea, în cursul anului 2023 DPD România va continua să dezvolte serviciul Predict, unic în România, cu ajutorul căruia destinatarii ştiu, cu o precizie de 60 de minute, ora la care ajunge curierul. În majoritatea oraşelor unde acest serviciu funcţionează deja, rata de livrare în intervalul comunicat este de peste 95%. În acest an, DPD România intenţionează să extindă serviciul Predict la nivel naţional, adaugă comunicatul.
În anul 2022, DPD România şi-a consolidat poziţia pe segmentul livrărilor regionale, inclusiv datorită ofertelor speciale care au venit în ajutorul magazinelor online interesate de expansiunea pe pieţe precum cele din Polonia, Slovacia, Bulgaria, Grecia sau Ungaria. Şi acest program va continua în anul 2023, deoarece există pe aceste pieţe un potenţial imens şi încă insuficient exploatat.
"Vrem să venim în întâmpinarea magazinelor online din România care au în plan extinderea pe pieţele regionale, unde ratele de creştere a bussines-ului sunt în acest moment mai mari decât pe plan local. Suntem preocupaţi ca totul să fie cât se poate de simplu pentru partenerii noştri, care să nu aibă de făcut decât să îşi traducă site-ul în limba pieţei pe care o vor aborda. Integrarea cu serviciile DPD România se va face apoi foarte uşor, iar noi vom putea începe imediat livrările către destinaţiile respective", a mai adăugat Nadia Talpă.
O altă direcţie de dezvoltare a serviciilor DPD România se referă la creşterea numărului de puncte fixe de ridicare a coletelor. Aceasta este, de altfel, una dintre preferinţele în creştere ale destinatarilor finali, aşa cum reiese din studiile de piaţă realizate de experţii companiei. De aceea, reţeaua DPD Pickup va continua să se dezvolte şi în acest an, urmând ca, până la finalul anului 2023, reţeaua naţională DPD Pickup să ajungă la peste 700 de puncte fixe de ridicare a coletelor.