Vânzările de autoturisme noi au crescut cu 2,4% pe piaţa din Europa, în luna iunie 2009, până la 1.461.859 de unităţi, beneficiind de programele de stimulare a achiziţiilor introduse în mai multe state, conform datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Europa (ACAE). Creşterea din iunie vine după 14 luni cu scăderi.
ACAE subliniază că trendul de scădere a vânzărilor de autoturisme pe piaţa europeană a început în luna mai 2008, iar în luna iunie a anului trecut a fost înregistrat un declin de 7,9% faţă de iunie 2007. În primele patru luni ale acestui an, vânzările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 11%, la 7.425.762 unităţi.
În Europa Occidentală, vânzările de autoturisme noi au crescut cu 4,6% în luna iunie 2009, până la 1.382.189 unităţi. Ţările care au introdus programe de stimulare a achiziţiilor de autoturisme au înregistrat o creştere deosebit de puternică. În Germania, vânzările de autoturisme noi au sporit cu 40,5%, în Italia - cu 12,4%, în Franţa - cu 7%, iar în Austria - cu 4%. Aceleaşi măsuri de stimulare au încetint ritmul de scădere a vânzărilor în Marea Britanie (-15,7%) şi Spania (-15,9%).