Grupul MOL a realizat un profit operaţional de 1,15 miliarde dolari după primele şase luni ale acestui an, jumătate din ţinta orientativă anuală pentru 2019, se arată într-un comunicat al grupului.
Rezultatul EBITDA înregistrat de segmentul Upstream a fost cu 10% mai scăzut în prima jumătate a anului 2019, de 553 milioane dolari, creşterea volumelor nefiind suficientă pentru a compensa scăderea preţurilor la petrol şi gaze, precizează compania.
Segmentul a rămas cel mai mare generator de flux de numerar liber al Grupului. Producţia zilnică medie de hidrocarburi a fost de 111,8 barili echivalent petrol pe zi (BEP), cu 2% mai mare faţă de anul precedent.
Rezultatul operaţional (Clean CCS EBITDA) al segmentului Downstream s-a ridicat la 403 milioane dolari în prima jumătate a anului 2019, cu 18% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. "Evoluţiile macro substanţial mai slabe pe segmentul de rafinare au pus presiune pe EBITDA", se menţionează în comunicat.
Rezultatul EBITDA pe segmentul Consumer Services a continuat să crească, susţinut de o constantă extindere dinamică a marjelor pe segmentele non-fuel şi carburanţi, ritm de creştere care a încetinit la 6% faţă de anul precedent, ajungând la 207 milioane do,ari în primele şase luni. Segmentul este încă susţinut de creşterea economică puternică din regiunea ECE, inclusiv de creşterea continuă de aproximativ 3% a pieţelor de carburanţi.
Segmentul Gas Midstream a atins un rezultat EBITDA de 89 milioane dolari în prima jumătate a anului, cu 24% mai puţin faţă de primul semestru al anului trecut. În urma recentei achiziţii a interconexiunii de gaze naturale dintre Slovacia şi Ungaria, FGSZ (MOL Gas Midstream) devine singurul Operator de Sisteme de Transport (TSO) din Ungaria.
"Modelul de afaceri solid, integrat ne-a permis să atingem un rezultat EBITDA de 1,15 miliarde USD în prima jumătate a anului 2019, foarte puţin sub nivelul remarcabil de anul trecut, în pofida scăderii preţurilor la petrol şi a marjelor mult mai slabe pe segmentul de rafinare. Astfel, suntem în continuare bine poziţionaţi pentru a atinge sau depăşi valoarea orientativă a rezultatului operaţional pentru anul 2019 (Clean CCS EBITDA) de 2,3 miliarde USD. Am continuat să generăm un flux de numerar liber simplificat pozitiv chiar şi într-o perioadă în care am cheltuit aproape 300 milioane USD pe proiecte transformaţionale strategice, printre care noua fabrică de polioli, care avansează conform planurilor şi calendarului", a declarat Zsolt Hernadi, Chairman - CEO al Grupului MOL, citat în comunicat.
Vânzările retail ale MOL România au înregistrat o creştere pe segmentul motorină de 3,1%, ajungând la 262 kt în semestrul întâi. Vânzările retail de benzină au înregistrat o foarte uşoară scădere de 1,3%, situându-se la 77 kt, în aceeaşi perioadă de timp.
Grupul MOL este o companie internaţională cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie.