Transportatorul feroviar de pasageri CFR Călători, controlat de stat, a înregistrat o pierdere de 115 milioane lei, în primele zece luni ale acestui an, comparativ cu un profit de 140 milioane lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a întârzierii cu circa două luni a acordării compensaţiei pentru asigurarea pachetului social, dar estimează un profit de 1,2 milioane lei pentru întregul an, potrivit datelor companiei, citate de News.ro.
Guvernul a aprobat, în luna aprilie, bugetul pe 2016 al CFR Călători, care prevede venituri totale de 2,23 miliarde lei, în creştere cu 5,7% faţă de anul anterior.
Societatea a solicitat compensaţii pentru asigurarea pachetului social, care reprezintă o formă de subvenţie din partea statului în valoare de 1,44 miliarde lei, însă Guvernul, la propunerea Ministerului Transporturilor, a aprobat subvenţii de doar 1,22 miliarde lei, cu 15% sub nivelul cerut.
În primele zece luni, CFR Călători a înregistrat scăderi pe toate nivelurile, de la numărul de pasageri la venituri, dar estimează că va termina anul pe plus.
"Decalajul existent în alocarea compensaţiei se va regla pe parcursul lunii decembrie 2016, CFR Călători preliminând pentru anul 2016 un profit în sumă de 1,2 milioane lei", arată reprezentanţii companiei de stat.
După primele zece luni ale anului, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, afacerile companiei au scăzut cu 10,6%, până la 1,385 miliarde lei, veniturile - cu 10%, până la 1,553 miliarde lei, iar numărul de pasageri - cu 3,7%, până la 44,7 milioane.
Faţă de cerinţele actuale de transport, CFR Călători înregistrează un deficit de vagoane, deşi în ultima perioadă a fost redat circulaţiei un număr semnificativ din vagoanele construite sau modernizate în perioada 2005-2011, care se aflau în parcul inactiv.
"Faţă de 2015, parcul activ de vagoane al CFR Călători a crescut în 2016 cu peste 20%, de la 884 de vagoane la aproximativ 1200 de vagoane, în urma reparaţiilor programate şi realizate cu fonduri proprii", a precizat compania.
Din 2011, CFR Călători nu a mai beneficiat de fonduri de la bugetul de stat pentru investiţii în materialul rulant, dar intenţionează să achiziţioneze atât rame electrice, cât şi locomotive hibrid (diesel electrice).
Investiţiile făcute în 2016, realizate din fonduri proprii, au vizat modernizarea a 15 vagoane, care sunt deja în circulaţie. În plus, compania a finanţat reparaţii pentru 431 vagoane de călători şi pentru 29 de locomotive Săgeata Albastră, alte 10 unităţi fiind încă în reparaţii.
În 2016, CFR Călători a introdus în circulaţie trenuri spre Kiev (din 1 aprilie 2016) şi spre Salonic (în sezonul estival).
Pasagerii vor putea, şi în 2017, să călătorească în afara ţării zilnic, cu trenuri directe din Bucureşti Nord către Viena, cu preţuri începând de la 39 euro pe sens, şi către Budapesta, cu preţuri de la 29 euro pe sens, iar în sezonul estival către Sofia şi Salonic.
1. Trenulet, caruta mica.......
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2016, 19:18)
La viteza cu care se rebiliteaza infrastructura si cu care zboara "mocanitele" la noi, nici nu-i de mirare.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2016, 19:22)
Magna cum laude !! doar se lauda, nu ne zic nimic despre starea cailor ferate romane.