Digital Workforce (DWF), agenţie digitală specializată în servicii de optimizare SEO, a prezentat o analiză despre căutarile românilor în materie de destinaţii de vacanţă, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Perioada marilor investiţii în vacanţe, marcată de sezonul estival, începe anul acesta cu o combinaţie între sărbătoarea Paştelui şi Ziua Internaţională a Muncii. Dacă în ceea ce priveşte vacanţele interne mijloacele de transport sunt diversificate, de la maşina personală la tren sau împărţit maşina cu altcineva, în deplasarea în alte ţări sunt preferate cursele aeriene.
Analiza DWF arată că cei mai mulţi români care caută pe Internet să-şi rezerve bilete de avion sunt din Bucureşti, urmaţi de Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov şi Constanţa. Totuşi, românii nu caută specific bilete către destinaţia în care vor să ajungă, cum ar fi "bilete de avion londra", ci utilizează destul de des formula generală, "bilete de avion". Printr-un motor de căutare, ajung la site-uri specializate în vânzarea acestora.
"DWF sfătuieşte agenţiile de turism să fie atente la preferinţele oamenilor, în toate cele patru categorii de micro-momente care apar pe parcursul alegerii unei vacanţe. Acestea sunt I-want-to-get-away (decizia de a pleca într-o vacanţă), I-want-this-trip-to-be-perfect (planificarea călătoriei), I-want-to-book-it (achiziţia efectivă) şi I-want-to-make-the-most-of-it (când oamenii caută şi experienţe noi în călătorie). În acest context, agenţia trebuie să ofere plus valoare pentru fiecare dintre aceste puncte" se menţionează în comunicat.
În 2016, s-a vorbit foarte mult despre conţinutul video pe care oamenii îl consumă şi cei din industria de travel ar trebui să ştie că YouTube este folosit de 42% din persoanele care se documentează online pentru o vacanţă. Conţinutul video este deosebit de influent în primele etape de documentare. Şi românii sunt indecişi asupra unui brand (agenţie de turism) când planifică o vacanţă, astfel că 77% iau în calcul cel puţin două sau mai multe surse. În ceea ce priveşte achiziţia de bilete de avion, 57% din călătorii de tip leisure nu sesizează diferenţe majore între agenţiile care le oferă, procentul fiind similar, deşi puţin mai mic, în cazul călătorilor de tip business. Un alt aspect important este că 21% din călătorii de business sunt dispuşi să schimbe agenţia de turism cu care lucrează, dacă primesc de la alt furnizor recomandări mai potrivite preferinţelor lor.