Vodafone România a ajuns la o economie de energie în principalele sale centre de date de aproximativ 50MWh pe lună, echivalentul consumului a peste 350 de gospodării în aceeaşi perioadă de timp, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Ne-am luat angajamentul de a folosi energie 100% verde pentru derularea operaţiunilor noastre şi de a ne reduce la net zero amprenta de Carbon până în 2040. Faptul că am scăzut consumul de energie în principalele noastre centre de date cu 350 MWh în doar şapte luni constituie pentru noi un reper important după o serie de inovaţii introduse cu succes în principalele site-uri mobile", a declarat Cătălin Buliga, Director de Tehnologie Vodafone România.
Soluţii eficiente de răcire în principalele centre de date ale Vodafone Centrele de date sunt unităţi cu consum ridicat de energie în special din cauza sistemelor de răcire necesare asigurării temperaturii optime de funcţionare a echipamentelor electronice. Astfel, sistemele de răcire generează între 40 şi 50% din consumul total de energie al unui centru de date. Pentru diminuarea acestui consum, Vodafone România a adoptat şi combinat o serie de tehnologii, printre acestea numărându-se Phase Change Material (PCM), Dynamic Thermal Management, cu senzori inteligenţi controlaţi prin Inteligenţă Artificială, şi sistemele pe bază de apă răcită (Chilled Water). Aceste tehnologii au fost implementate în centrele de date ale Vodafone din Bucureşti, Cluj şi Braşov, generând o economie de energie de 350 MWh în doar şapte luni de zile.
Tot ca parte a misiunii de a proteja Planeta, Vodafone România a demarat instalarea de panouri fotovoltaice în unităţile sale pentru a genera energie verde. Cel mai recent proiect de acest fel a fost implementat în luna ianuarie a acestui an la centrul din Constanţa, având o capacitate de 22 kWh şi generând o economie de energie estimată la 15% în decursul unui an, respectiv 100% pe parcursul unei zile de vară. Pentru înlocuirea generatoarelor clasice cu combustibil folosite ca soluţii de back-up în cazul penelor de curent, Vodafone a experimentat cu succes în 2020 utilizarea unui generator bazat pe hidrogen într-unul din site-urile sale. Folosită iniţial exclusiv în proiecte spaţiale, soluţia a fost astfel adaptată pentru telecomunicaţii, fiind o premieră în Europa. În prezent, Vodafone explorează utilizarea instalaţiilor eoliene cu scopul de a genera energie verde pentru site-uri.
1. Nu inteleg
(mesaj trimis de Coco în data de 17.02.2021, 15:36)
reduceti consumul de energie si cresteti calitatea comunicarii cu clientii ( am un email trimis la Vodafone de 6 luni si nu am primit nici un raspuns)
Sau munca de acasa a scazut consumul de energie :)