Familiile celor 66 de victime ale avionului Airbus A 320 EgyptAir, căzut în Marea Mediterană în urmă cu o lună, vor primi o primă îndemnizaţie de 25.000 de dolari fiecare, a anunţat astăzi preşedintele companiei Safwat Mussalem pentru AFP, citată de unele surse din presă.
Această sumă nu prejudiciază compensaţiile financiare care vor fi vărsate ulterior de asiguratori, în funcţie de responsabilităţile diferiţilor actori implicaţi şi care mai trebuie încă stabilite de anchetă, în timp ce cauzele prăbuşirii rămân deocamdată necunoscute.
Zborul MS804 al EgyptAir, care asigura legătura dintre Paris şi Cairo, s-a prăbuşit la 19 mai între insula Creta şi coasta nordică a Egiptului cu 40 de egipteni şi 15 francezi la bord, după ce dispăruse subit de pe ecranele radar.
"Asiguratorii (EgyptAir) vor vărsa o compensaţie preliminară de 25.000 de dolari (peste 22.000 de euro) pentru fiecare victimă", a indicat Mussallam, precizând totodată că această livrare se va face "după emiterea certificatelor de deces şi declaraţia de succesiune pentru fiecare familie".
"Certificatele de deces vor fi pregătite în această săptămână înainte de joi pentru egipteni şi pentru străini", a precizat preşedintele EgyptAir.
În afară de cei 40 de egipteni, între care figurează şi membrii echipajului, şi cei 15 francezi care se aflau la bord, avionul mai transporta doi irakieni, doi canadieni, precum şi cetăţeni din Algeria, Belgia, Marea Britanie, Ciad, Portugalia, Arabia Saudită şi Sudan.
Comisia de anchetă egipteană a anunţat duminică începerea examinării celor două cutii negre ale Airbus A 320, recuperate joi şi vineri, împreună cu cardurile de memorie.
Aceste carduri au fost supuse "unor teste electronice", procedeu care serveşte la verificarea stării lor de funcţionare şi care trebuie urmat de faza recuperării datelor.
Anchetatorii egipteni sunt sprijiniţi în munca lor de experţi francezi de la Biroul de anchete şi analize (BEA) şi ai constructorului european Airbus, precum şi de un reprezentant al Biroului naţional al securităţii transporturilor (NTSB) american pentru că motoarele sunt fabricate de un consorţiu cuprinzând o companie americană, şi de un expert trimis de fabricantul american al cutiilor negre, conform aceloraşi surse.