Compania suedeză "Electrolux" AB, al doilea producător mondial de aparatură electrocasnică, şi-a majorat cu 73% profitul în trimestrul al doilea, ca urmare a închiderii unor fabrici din vestul Europei şi a transferului unei părţi a producţiei în China şi Polonia. Câştigul net al societăţii a fost de 762 milioane de coroane (119 milioane de dolari) ori 2,67 coroane/acţiune, faţă de 440 milioane de coroane sau 1,52 coroane/titlu în trimestrul al doilea din 2006. Analiştii aşteptau 759 milioane de coroane.
Vânzările au atins un nivel aproape neschimbat faţă de anul anterior: 26,37 miliarde de coroane.
"Electrolux" vrea să-şi mute jumătate din producţia sa în Europa de Est şi Asia, ca să concureze cu producătorii de profil din Turcia şi alte pieţe emergente. Compania realizează o treime din vânzările sale în SUA, unde piaţa imobiliară slabă a determinat reducerea cererii de frigidere.
Oficialii "Electrolux" declară că rezultatele pe care le va înregistra compania în ultimul trimestru vor fi afectate de condiţiile slabe de piaţă din SUA, dar şi de preţul ridicat al materiilor prime. Totuşi, compania aşteaptă ca profiturile din 2007 să fie ceva mai mari faţă de cele din 2006.
În luna septembrie, proiectele de locuinţe noi din SUA, unde "Electrolux" îşi vinde produsele Kenmore şi Frigidaire, au scăzut cu 10%, ajungând la cel mai redus nivel din ultimii 14 ani.