Preşedintele Airbus Helicopters, alături de oficialităţi din Franţa, Germania şi din ţara noastră, au dezvelit, ieri, piatra de temelie a fabricii de elicoptere SuperPuma de la Ghimbav, unde se va produce un nou tip de elicopter greu, H215.
Investiţia se cifrează, potrivit secretarului de stat Alexandru Năstase, la 15 milioane de euro, din care 20 de milioane de lei (4,53 milioane de euro) reprezintă ajutor de stat acordat recent de Guvernul României. Anul trecut, francezii anunţaseră o cifră de 40 de milioane de euro ca fiind investiţia în noua fabrică.
Guillaume Faury, CEO Airbus Helicopters, a declarat că elicopterul H215 este ultimul venit în familia de aeronave H a grupului franco-german, fratele "mai mic" al H225. H215 este o variantă avansată a fostului elicopter AS332 Cie/L1e, care ar urma să fie vândut "la preţuri accesibile", deoarece "costurile sunt mici".
• 15 elicoptere pe an
La Ghimbav va fi construită o fabrică cu o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi, urmând să fie create 300 de locuri de muncă, pe termen lung, potrivit oficialilor companiei. Aici nu va fi doar producţia, ci o echipă întreagă, de la achiziţii până la post-vânzare.
Ieşirea primului elicopter H215 de pe linia de asamblare este planificată pentru anul 2017, urmând a fi produse 15-20 de bucăţi pe an.
"Elicopterul H215 are o importanţă strategică pentru Airbus Helicopters şi ne va permite să le oferim clienţilor cel mai bun elicopter adaptat nevoilor lor, la costuri de operare şi de întreţinere extrem de competitive", a spus Faury, adăugând: "Prin acest parteneriat extins cu România, un important membru al UE şI NATO, ne vom asigura că legendarele elicoptere grele bimotor sunt mai economice ca niciodată pe pieţele curente şi emergente".
Serge Durand, director general al Airbus Helicopter Industries, a declarat că acest nou centru industrial 100% Airbus Helicopters reprezintă o valorizare a istoriei de succes pe care o are compania în programele complexe de întreţinere şi mentenanţă a aeronavelor în România şi a cooperării de peste 40 de ani.
Ambasadorul Germaniei în România, Werner Hans Lauk, a afirmat că proiectul este unul spectaculos, iar Airbus Helicopters din Ghimbav va deveni un punct de referinţă în România. Şi Ambasadorul Franţei în România, Francois Saint-Paul, a subliniat importanţa zilei de marţi pentru că s-au pus bazele unui proiect european foarte important, care nu este numai o investiţie fizică, ci şi una a viitorului.
Toate elicopterele vor ieşi de pe linia de asamblare finală într-o configuraţie versatilă, capabile să suporte o listă extinsă de echipamente opţionale. Acest concept va permite aeronavei să vină în întâmpinarea aşteptărilor clienţilor şi deserveşte o gamă largă de misiuni, oferind o soluţie modernă pentru nevoi precum activităţi utilitare, operaţiuni de menţinere a păcii şi misiuni de sprijin logistic.
Interesant este că Faury a dat de înţeles că investiţia de la Ghimbav va atrage la rândul ei investiţii ale furnizorilor companiei.
Airbus Helicopters este o divizie a Airbus Group. Compania are în funcţiune o flotă de 12.000 de elicoptere operate de peste 3.000 de clienţi în 152 de ţări. Airbus Helicopters are peste 23.000 de angajaţi în întreaga lume, iar în 2014 a generat venituri de 6,5 miliarde de euro, potrivit Agerpres. În conformitate cu noua identitate a companiei, integrată complet în Airbus Group, Airbus Helicopters şi-a redenumit gama de produse, înlocuind fosta denumire EC cu H.
1. fără titlu
(mesaj trimis de bv în data de 18.11.2015, 17:46)
inseamna ca se misca ceva in tara asta.....
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de bv în data de 21.11.2015, 14:17)
Daca statul sustine o treime din investitie inseamna ca 33 % din actiuni apartin Romaniei...