Grupul E.ON adaugă un angajat digital special în forţa de muncă: inteligenţa artificială "E.ON GPT", care va sprijini implementarea tranziţiei energetice, se arată într-un comunicat al E.ON, remis redacţiei. Într-un mediu intern care respectă regulile companiei privind protecţia datelor, IT şi securitate cibernetică, toţi cei 74.000 de angajaţi E.ON pot accesa acum funcţiile şi cunoştinţele specifice domeniului energetic ale noului coleg AI, informează sursa. De exemplu, E.ON GPT oferă suport în activităţile de cercetare şi procesare de text şi devine un partener virtual pentru angajaţi în probleme legate de energie, potrivit comunicatului.
Victoria Ossadnik, membru în Consiliul de Administraţie al E.ON, responsabilă pentru digitalizare şi inovare, a declarat, conform sursei citate: "Inteligenţa artificială generativă este o tehnologie care ne schimbă deja viaţa, munca şi care va declanşa şi mai multe schimbări în viitor. AI-ul generativ joacă, de asemenea, un rol important şi pentru noi, la E.ON. Dacă înţelegem cum putem utiliza tehnologia şi care îi sunt riscurile, vom avea oportunitatea de a îndeplini mai multe sarcini legate de tranziţia energetică. Propria noastră soluţie E.ON GPT intră acum în funcţiune şi le oferă angajaţilor noştri posibilitatea de a interacţiona cât mai mult cu AI-ul generativ într-un spaţiu de date sigur pentru E.ON, pentru a învăţa şi, totodată, pentru a rezolva probleme".
E.ON GPT, consultant virtual pentru toţi angajaţii E.ON, transmite, potrivit comunicatului: "În calitate de asistent AI generativ, voi putea răspunde la întrebările colegilor mei umani şi le voi putea oferi soluţii în orice moment. Am cunoştinţe aprofundate despre industria energetică şi pot colecta şi furniza date despre sursele de energie regenerabilă, eficienţa energetică şi practicile sustenabile. Răspunsurile mele sunt consecvente şi de înaltă calitate şi învăţ în mod constant. Acest lucru contribuie la creşterea productivităţii, la îmbunătăţirea satisfacţiei angajaţilor şi la o colaborare mai puternică în cadrul companiei".
Inteligenţa artificială se bazează pe tehnologia GPT3.5 a OpenAI şi este operată într-un cloud, transmite compania. O echipă de ingineri şi oameni de ştiinţă a datelor din cadrul E.ON a dezvoltat asistentul intern de inteligenţă artificială într-un timp foarte scurt, arată datele comunicatului. Pentru a le permite angajaţilor să folosească software-ul cât mai bine, compania a iniţiat propriul program de instruire, cum ar fi o serie de videoclipuri în care experţii interni în inteligenţă artificială împărtăşesc sfaturi şi trucuri, conform sursei indicate. În plus, se răspunde la întrebări specifice şi se oferă asistenţă în cadrul unor sesiuni interactive de întrebări şi răspunsuri, se mai arată în comunicat.