Anul 2020 a fost plin de provocări care au forţat antreprenorii să se adapteze unor situaţii atipice, ca urmare a răspândirii coronavirusului la nivel mondial.
Aşa a fost şi cazul lui Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business cu afaceri de 14,3 milioane de euro în 2019, al cărui principal obiectiv, încă de la început, a fost asigurarea siguranţei angajaţilor delegaţi în implementarea programelor din reţelele de retail partenere.
Cum doar alocarea echipamentelor specifice protecţiei şi prevenţiei nu era o măsură suficientă pentru a garanta sănătatea angajaţilor, echipa de management ESSA a organizat sesiuni de formare de tip "bune practici de igienă", inclusiv în privinţa standardelor de securitate DEKRA.
DEKRA este un standard internaţional de siguranţă pentru măsuri de prevenire a răspândirii Covid-19 şi se acordă în urma unui proces de audit şi control, la nivel naţional, de un organism de certificare independent.
"Acesta a fost un demers important şi necesar în condiţiile pandemice actuale, întrucât siguranţa şi educaţia tuturor angajaţilor noştri, mai ales a celor pe care îi închiriem ulterior marilor jucători din retail sunt esenţiale pentru o societate sănătoasă", explică Eugen Saulea, menţionând că grupul său a recrutat, în plină pandemie, aproape 700 de persoane pentru activitatea de leasing de personal.
Compania ESSA a raportat o scădere cu peste 25% a întregului business în primul trimestru al anului, în contextul în care programele de BTL şi evenimente au fost suspendate. Cu toate acestea, în al doilea trimestru, companiile beneficiare de servicii ESSA şi-au recalibrat obiectivele de marketing şi vânzări şi au mutat bugetele din zona BTL în servicii cu impact imediat în vizibilitate la punctul de vânzare.
"Prin programe personalizate de implementare şi mentenanţă materiale comunicare (POSM-uri), programe de înfolieri şi împachetari (GOP), am reuşit o recuperare în forţă a celor peste 25 de procente pierdute din business la început de an", spune Eugen Saulea.
Pe parcursul lui 2020, ESSA Group a investit în divizii de call-center, de livrare şi în domeniile conexe, astfel încât să poată oferi clienţilor un lanţ integrat. Primul mare proiect pentru serviciile de call center a fost câştigat în urma unei licitaţii, în luna august. "Doar în prima săptămână de la activarea programului, ESSA onora cu 54% mai multe comenzi decât în săptămâna anterioară, pentru ca în a doua săptămână să onoreze cu 86% mai multe comenzi decât în săptămâna de referinţă", îşi aminteşte antreprenorul.
Compania ESSA, fondată în 2010, este unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. Anul trecut, ESSA a raportat afaceri de 14,3 milioane de euro, iar până la finele anului 2020, Eugen Saulea - fondatorul companiei - estimează să atingă 15 milioane de euro. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără recrutare şi plasare forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsource pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.