ESSA Group a raportat în primele 6 luni ale anului 2023 afaceri de 11,2 milioane de euro, mai mult cu 27% faţă de perioada similară a anului trecut, arată un comunicat de presă remis Redacţiei.
"În primele şase luni din 2023 s-a înregistrat o revenire a diviziei BTL & Evenimente, acolo unde principalele servicii au avut o evoluţie cu peste 40% faţă de perioada similară a anului trecut. Concret, avem programele de tip sampling, degustări sau premiere, cele ocazionale şi cu perioadă determinată de implementare, cu o creştere de 41.5%. De altfel, suntem activi în special în categoria food, determinând consumatorii să încerce şi să achiziţioneze produsele partenerilor", spune Eugen Saulea, fondatorul companiei.
În acelaşi timp, o creştere semnificativă în primul semestru din 2023 s-a înregistrat şi în cadrul diviziei BTL şi pentru programele cu perioadă mai lungă de implementare, cele care implică consilieri specializaţi în interacţiunea cu consumatorii. Aici, programele de consultanţă au crescut cu 98,7%, marea lor majoritate fiind implementări în categoria de îngrijire personală.
Conform sursei citate, o altă divizie cu creştere semnificativa în cadrul grupului ESSA a fost şi cea logistica, aici intrând capacitatea de stocare şi procesare precum şi cea de transport şi implementare. "Gestionăm cantităţi semnificative de materiale comunicare temporare şi/sau permanente, precum şi de logistică mare - răcitoare, standuri, rafturi, kit-uri HoReCa etc. Operăm la nivel naţional cu peste 40 de depozite, strategic poziţionate pentru a putea deservi orice comandă în cel mult 24 de ore. Serviciile de depozitare şi cele de transport spre implementare au înregistrat o creştere de 73.3% în primele 6 luni din acest an. În ceea ce priveşte gestiunea programelor de implementare materiale de comunicare permanente şi/sau temporare, pentru acestea am avut o creştere de doar 22.5%."
Pentru că vârful de cerere pentru serviciile de picking au fost înregistrate în perioada 2020-2022, odată cu instalarea restricţiilor aferente perioadei pandemice, în 2023 s-a înregistrat o scădere de 8,7% faţă de perioada similară a anului trecut. ulea.
Serviciile de tip lucrător comercial (manipulare, sortare, remodelare etc), rămân cu pondere mare în întreaga activitate ESSA, unde creşterea din primul semestru a fost de doar 15.5%.
În acelaşi timp, intrarea ESSA în zona serviciilor de plasare personal, în special structurile NON EU, s-a dovedit a fi o investiţie rentabilă. Mai precis, ponderea acestor servicii din total cifrei de afaceri a companiei a ajuns după primul semestru al anului 2023, la peste 15.5%.
De regulă, serviciile asumate de către ESSA (plasare materiale comunicare, plasare şi mentenanţă răcitoare, umplere spaţii de vânzare etc), dar care au ca zone de implementare oraşele mici, zona rurală sau rutele mobile, sunt greu de implementat din lipsa de personal. Odată cu includerea în echipele ESSA a personalului NON EU, penetrarea rutelor de activitate care sunt în afara oraşelor mari, este posibilă fără angajarea de costuri adiţionale, se mai arată în comunicat.