Euler Hermes a obţinut, în 2018, venituri în creştere cu 7%, până la 2.705 milioane de euro, iar creşterea în funcţie de volum s-a răspândit în majoritatea regiunilor, se arată într-un comunicat de presă remis, astăzi, Redacţiei noastre.
Profitul operaţional a crescut cu 17%, ajungând la 431 milioane de euro, datorită unei combinaţii de creştere a veniturilor, marjelor de servicii mai mari şi a unui raport net mai mic. Ultimul, care se ridică la 77,9%, este în scădere (-3,3% -p) datorită creşterii creanţelor şi a unui raport de cheltuieli mai mic. Venitul net a crescut cu 8%, până la 345 milioane de euro.
Euler Hermes a obţinut, anul acesta, cel mai înalt al afacerilor noi din istorie, care, combinat cu o rată de retenţie sănătoasă de 90%, a sporit creşterea organică până la cel mai înalt nivel din 2013 în prezent.
În consecinţă, la 31 decembrie 2018, Euler Hermes a atins cel mai ridicat nivel istoric al portofoliului comercial la creditul comercial de 2.096 milioane euro, în creştere cu 6%. În plus, Grupul şi-a confirmat din nou poziţia de marcă #1 recomandată pentru asigurarea creditului comercial în 2018, pentru clienţi şi brokeri.
"Anul acesta a fost foarte special, cu acţionarul principal Allianz care acum deţine 100% din compania noastră, şi datorită simplificării cu succes a ofertei de licitaţie, care a fost lansată în 2018. Este o recunoaştere pozitivă a muncii grele şi a rezultatelor importante la care noi toţi am de-a lungul anilor. Rezultatele consolidate ale anului 2018 confirmă relevanţa planului nostru strategic cu un nivel record în ceea ce priveşte performanţa comercială. Venitul nostru net ajunge la 345 milioane euro, în creştere cu 8,4%, toate regiunile contribuind la creşterea organică. În paralel, stimulăm investiţiile noastre în ceea ce priveşte inovaţia şi concentrarea pe clienţi, pentru a accelera activarea planului nostru strategic 2019-2021. Vrem să devenim cea mai inovatoare companie de asigurări B2B şi aceste rezultate recente confirmă în mod clar că suntem pe drumul cel bun", a declarat Wilfried Verstraete, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Euler Hermes.
Euler Hermes a lansat, în 2018, câteva noi servicii şi produse digitale adresate pieţei IMM-urilor, unul dintre obiectivele principale în cadrul strategiei sale 2019-2021, cum ar fi Invoice-to-Cash în Germania, FraudReflex, "Ma Caution en Ligne" (legătura digitală) în Franţa şi Creditable în Ţările Nordice.
"După o scădere a numărului de insolvenţe pe parcursul ultimilor 4 ani (exceptând 2017), în 2019 ne aşteptăm la o creştere a numărului de insolvenţele cu +3%. Astfel, dacă în 2018 mediul economic a fost mai prielnic activităţilor legate de agricultură (numărul de insolvenţe reducându-se cu -21% vs 2017) şi comerţ cu ridicata şi cu amănuntul (-4%), dar mai potrivnic agenţilor economici din sectorul tranzacţiilor imobiliare (+43%), cât şi a hotelurilor şi restaurantelor (+13%), anul 2019 va aduce creşteri în întârzierile la plată ce vor necesita un nivel ridicat de monitorizare a riscurilor financiare din partea companiilor. În acest sens, specialiştii noştri consideră că industriile cele mai afectate în 2019 vor fi construcţiile, retailul, industria agroalimentară, transportul şi serviciile", a susţinut Cristina Rusuleanu, Country Manager, Euler Hermes Romania, arată sursa citată.
Cu mai mult de 100 de ani experienţă, Euler Hermes oferă clienţilor săi business-to-business (B2B) servicii financiare care sprijină managementul creanţelor comerciale şi al lichidităţilor.