Societatea Oil Terminal a prezentat ieri, pe peronul gării din Constanţa, un eveniment inedit pentru comunitatea locală: expunerea publică a unei locomotive "fără foc", cu abur înmagazinat, construită în anul 1911 şi care pentru vremea respectivă reprezenta un vârf de tehnică. Utilajul era destinat manevrelor CF în locuri cu pericol de foc şi explozie: rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare, fabrici de muniţii sau de produse periculoase. Locomotiva proaspăt recondiţionată (dar nefuncţională din cauza cerinţelor de metrologie pe care trebuie să le îndeplinească cazanul de abur) a fost încredinţată în custodia CFR Infrastructură, pentru a putea fi expusă pe peronul gării constănţene şi admirată de către turişti şi localnici.
Directorul general al SC Oil Terminal SA Constanţa, Sorin Ciutureanu, a declarat: "Societatea noastră efectuează servicii de manevră CF de peste 50 de ani, iar relaţiile noastre de colaborare cu autorităţile feroviare au fost întotdeauna foarte bune. În prezent executăm manevre CF cu locomotive cu motor termic, iar pentru viitor ne propunem să le modernizăm şi să le transformăm în locomotive acţionate cu motor electric".
Locomotiva, de tip Bft-n2, cu numărul de fabricaţie 4709, în lungime de 5,9 metri şi greutate de 18.000 kilograme, avea iniţial o putere de 60 CP şi dezvoltă o viteză maximă ("iuţeala maximă") de 15 km/ ora. Ea a fost fabricată de firma Orenstein&Koppel pentru rafinăria Astra Ploieşti şi a funcţionat aproximativ 50 de ani, după care a rămas garată pe o linie moartă din cadrul societăţii. Utilajul a fost folosit pentru deplasarea vagoanelor - cisternă destinate produselor descărcate din navele specializate sosite în portul Constanţa, pe teritoriul depozitelor actualei societăţi Oil Terminal. Locomotiva a fost recondiţionată într-o perioada de şase luni, de către personalul din cadrul secţiei Mecanică a societăţii Oil Terminal, în colaborare cu inginerul specialist Radu Bellu (pensionat în prezent) - pasionat de istorie şi de utilaje CF de epocă - care a acordat consultanţa necesară.
Al doilea exemplar de acest tip, existent în România, dar care a fost utilizat în depozite militare şi de muniţie, este expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu.
1. caritas
(mesaj trimis de raudemare în data de 08.09.2015, 05:53)
acum inteleg bine de ce Oil a fost pe pierdere in anii precedenti iar in acest an avem un nivel jignitor al dividendului de numai 0,00045 per actiune. Pt ca Oil Terminal este in acelasi timp o companie de binefacere.