Constructorul auto "Dacia-Renault" a vândut în primul semestru din 2007, pe plan internaţional, 60.522 vehicule, ceea ce reprezintă o creştere de 50,6% faţă de volumul înregistrat în perioada ianuarie-iunie 2006, au anunţat, ieri, reprezentanţii companiei.
Europa Occidentală rămâne principala destinaţie de export pentru Logan, cu peste 50% din înmatriculări. Franţa continuă să domine clasamentul vânzărilor pe ţări, cu 14.915 Dacia Logan vândute de la începutul anului 2007. Locul al doilea este ocupat de Germania, unde vânzările Dacia au crescut cu 188% faţă de primul semestru 2006, ajungând la 8.357 unităţi (aproximativ două treimi dintre maşinile vândute de producător au fost break). Algeria (5.563 unităţi), Spania (4.148 unităţi ) şi Ucraina (3.391 unităţi), completează topul principalelor cinci pieţe de export. În Maroc, unde Dacia Logan este asamblată din 2005, au fost vândute 6.268 unităţi în primele şase luni ale anului.
Pe plan mondial, în primele şase luni din 2007, vânzările Dacia au ajuns la 111.834 vehicule, cu 8% mai mult faţă de nivelul atins în perioada similară a anului trecut. Din acest total, 105.566 unităţi au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni, iar 6.268, în uzina Somaca din Maroc.
În România, Dacia a vândut 51.312 vehicule, în cursul primului semestru, dintre care versiunea Logan berlină a fost comercializată în 39.165 exemplare, în timp ce înmatriculările versiunii Logan MCV au totalizat 8.476 unităţi, iar furgonul VAN, lansat pe piaţa românească la sfârşitul lunii ianuarie, şi-a găsit aproape 3.700 de clienţi. Astfel că, numărul total al vehiculelor Logan vândute în România de la lansarea din 9 septembrie 2004 a depăşit 250.000 unităţi (toate versiunile cumulate).
Din 15 iulie, constructorul auto va începe să preia comenzi pentru Logan MCV cu instalaţie de alimentare cu GPL (gaz petrolier lichefiat), pentru varianta cu motor pe benzină de 1,6 litri. Break-ul MCV este a doua versiune de Logan care va beneficia de alimentare cu GPL, după ce pe 5 iunie a fost lansată berlina cu GPL, pentru care producţia zilnică este de 30 de unităţi. Dacia a decis să lanseze Logan cu GPL, deoarece a observat o cerere tot mai mare pentru astfel de maşini, pe fondul creşterii preţului benzinei (GPL este un combustibil cu 50% mai ieftin decât benzina).
Uzina de la Mioveni produce în prezent 930 de vehicule pe zi. Pentru a răspunde volumului ridicat al comenzilor, această cadenţă va fi majorată treptat, urmând să depăşească 1.000 de vehicule pe zi înainte de sfârşitul anului, au mai spus oficialii "Dacia".