Extinderea pe piaţa americană a crescut vânzările companiei "Cramele Recaş"
EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 28 ianuarie 2011
• Compania "Cramele Recaş" este prezentă cu 11 vinuri în singurul lanţ naţional de magazine specializate din SUA
Cramele de la Recaş sunt prezente, din această lună, pe rafturile "Wine Superstore" - singurul lanţ naţional de magazine specializate de vin din Statele Unite ale Americii (SUA), printr-o gamă de 11 vinuri din brandurile "Recaş Castle Rock", "Sole" şi "La Putere", care se găsesc şi pe piaţa noastră. Cu o ofertă de peste 8.000 de tipuri de vin, reţeaua "Wine Superstore" totalizează 64 de magazine, în 13 state.
Gama completă "Frunza" merge tot în SUA, fiind comercializat prin retailerul "Wallmart" - cel mai mare din lume, cu peste 8.500 de magazine şi o cifră de afaceri mai mare de 400 miliarde de dolari, după cum ne-a spus Ciprian Roşca, directorul comercial al societăţii "Cramele Recaş". Potrivit domniei sale, cei care intră în magazinele de specialitate "Oddbins" LTD din Marea Britanie (UK) vor găsi, de asemenea, gama de vinuri "Frunza".
Şi magazinele "Co-op" UK vor lista, din luna martie a acestui an, vinurile produse în cramele de la Recaş, mai precis gama "Wolfhouse" - "Chardonnay", "Rose" şi "Cabernet". "First Cape - Pinot Grigio", produs de "Cramele Recaş", este primul vin româ-nesc prezent, în ultimii zece ani, în "Tesco Strores" - cel mai mare retailer din Marea Britanie. Licoarea se află în oferta magazinului de săptămâna trecută.
Ciprian Roşca ne-a precizat că aproximativ 20% din cantitatea de vin produsă anual de "Cramele Recaş" merge la export, compania comercializându-şi produsele în peste 25 de ţări - SUA, Canada, Anglia, Italia, Franţa, Germania, Austria, Japonia, Coreea, Malaezia etc. Vinul dedicat exportului este 100% sec, pentru piaţa internă societatea producând şi câteva sortimente de vin demisec şi demidulce (15% din portofoliu). Brandurile principale sunt, pentru retail - "Schwaben Wein", "Castle Rock", "V dinks", iar pentru HoReCa şi wineshop - "La Putere", "Sole", "Solo Quinta", "Cuvee Uberland".
Anul trecut, compania a vândut peste 4,9 milioane de sticle de vin, realizând o cifră de afaceri de circa 15 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 12% faţă de 2009. Domnul Roşca ne-a precizat că evoluţia pozitivă a vânzărilor este efectul exporturilor pe piaţa americană, adăugând: "Am avut o uşoară creştere şi pe piaţa noastră, atât pe partea de distribuţie, cât şi în ceea ce priveşte reţeaua de magazine proprii şi partenere". Pentru anul în curs, "Cramele Recaş" şi-a bugetat aceeaşi cifră de afaceri ca în 2010.
În ceea ce priveşte investiţiile, anul trecut societatea a plantat 130 de hectare cu viţă de vie, valoarea investită fiind de 2,5 milioane de euro, din care 65% fonduri europene. De asemenea, a înnoit maşinile utilizate în viticultură, cheltuind 2 milioane de euro, a dezvoltat capacitatea complexului de vinificaţie, proces care a necesitat 1,7 milioane de euro şi a realizat o staţie de epurare, de 0,7 milioane de euro.
În acest an, "Cramele Recaş" va mai planta, potrivit domnului Roşca, 168 de hectare cu vie, proiect finanţat în proporţie de 65% din fonduri europene şi care are o valoare totală de 3,1 milioane de euro. Totodată, va continua programul de înlocuire a maşinilor şi utilajelor, alocând 0,5 milioane de euro şi va dezvolta capacitatea complexului de vinificaţie, de 0,3 milioane de euro.
Având 182 de angajaţi, compania dispune de o reţea de circa 100 de magazine. Acestea se regăsesc mai mult în Ardeal şi Muntenia, societatea "Cramele Recaş" studiind oportunitatea de extindere în Moldova şi Dobrogea.
Domeniile Sâmbureşti îşi fac intrarea în Centrul Istoric al Capitalei