Ediţia Black Friday de anul acesta a generat 188.000 tranzacţii online în valoare totală de 113,3 milioane lei, cu 67% mai mult decât ediţia de anul trecut, potrivit unui comunicat de presă al PayU România, trimis redacţiei.
"Evenimentul Black Friday de anul acesta a depăşit aşteptările noastre. Pentru o parte dintre comercianţi, Black Friday a început la miezul nopţii, însă la ora 7:00 dimineaţa am înregistrat o creştere spectaculoasă în platforma PayU, ajungând în scurt timp la 500 de tranzacţii pe minut, de două ori mai multe faţă de nivelul maxim de anul trecut. Minutul de aur a fost la ora 8:10. Faţă de anii trecuţi am înregistrat o evoluţie constantă a plăţilor online, de-a lungul întregii zile de vineri, dar şi peste weekend, ceea ce ne arată o maturitate la nivelul comercianţilor - o strategie de comunicare foarte bună şi o etapizare a ofertelor", a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.
Din totalul plăţilor online efectuate în sistemul PayU România, 31% au fost efectuate folosind cardul cu rate.
59% din valoarea tranzacţiilor online a fost alocată produselor din categoria IT&C, în creştere cu 52,3% faţă de anul trecut.
De asemenea, produsele din categoria fashion reprezintă 5% din total, cu o creştere de 50,3% faţă de ediţia Black Friday de anul trecut, iar categoria care a înregistrat creşterea cea mai mare este cea formată din produse precum: mobilier, decoraţiuni, jucării, cărţi, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri şi nu numai, aceasta reprezintă 29% din totalul vânzărilor, cu o creştere de 125%.
"În prima jumătate a zilei de vineri au fost făcute tranzacţiile cu cele mai mari valori. Cel mai mare coş de cumpărături a fost de 143.000 lei, comandă venită din Ungaria. Pe locul 2 şi 3 se află tranzacţii în valoare de 36.600 lei şi 35.000 lei, ambele din România. Valoarea coşului mediu de cumpărături de-a lungul întregului weekend a fost de 602 lei, cu 6% mai mare faţă de ediţia precedentă. Produsele IT&C au fost achiziţionate cu precădere în prima parte a zilei de vineri, când valoarea medie a coşului de cumpărături a atins nivelul maxim de 832 lei", se arată în sursa citată.