Amb Wine Company, parte a consorţiului austriac amb Holding, anunţă dublarea cifrei de afaceri pentru primul semestru din anul curent, atingând o valoare de 1.408.934 lei, faţă de 724.604 lei în aceeaşi perioada a anului trecut, depăşind astfel estimările companiei pentru anul în curs, potrivit unui comunicat al companiei remis azi redacţiei.
De asemenea, volumele vândute s-au dublat raportat la aceeaşi perioada, atingând un număr de o sută de mii de sticle vândute până în dată de 31 august.
Din totalul sticlelor vândute în România, 20% se distribuie în retail, restul de 80% în HoReCa. Gama de vinuri a Cramei Liliac este în prezent listată în peste 300 de restaurante din Bucureşti şi din ţară.
Amb Wine Company exportă 10% din totalul producţiei în ţări precum Austria, Danemarca, Elveţia, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia şi Polonia şi estimează creşterea acestui procent cu încă 5% până la finalul anului 2015. Pentru anul următor compania îşi propune să se extindă şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii.
În cei cinci ani de existenţă, din 2010, de la înfiinţare, până în prezent, amb Wine Company a finalizat procesul de dezvoltare a Cramei Liliac din comuna Batos (judeţul Mureş), în urma unei investiţii totale de 7 milioane euro, inclusiv cheltuieli operaţionale.
Amb Wine produce şi comercializează în România brandurile de vinuri LILIAC, Young Liliac şi Crepuscul. Vinurile sunt produse la Cramă Liliac, care reprezintă rezultatul a trei etape investiţionale finalizate la sfârşitul anului 2014 şi derulate astfel: o investiţie iniţială de 3 milioane euro realizată în anul 2011 în achiziţionarea şi cultivarea a 38 ha de vie în Transilvania, în regiunea Batos (Mureş) şi 14 ha în Vermes Lechinta (Bistriţa-Năsăud) şi în dezvoltarea unităţii de vinificare, investiţii ulterioare de un million de euro, realizate în perioada 2012-2013, în dezvoltarea suprafeţelor de vie cultivate şi a facilităţilor de producţie şi o a treia etapă investiţională constând în extinderea Cramei, în valoare de aproximativ un milion euro derulată în anul 2014 şi finalizată în prima parte a anului curent.
La aniversarea a cinci ani de existenţa, Cramă Liliac anunţă lansarea colecţiei Private Selection care cuprinde: Chardonnay Orange Private Selection 2014, primul vin orange din România; Pinot Noir Private Selection 2013; Merlot Private Selection 2013; Liliac Red Cuvee 2014, cupaj Fetească Neagră şi Merlot şi TITAN Feteasca Neagră 2013.
"Fiecare poveste are nevoie de un erou, iar acesta, în cazul nostru, este TITAN. Atunci când am degustat primele mostre am ştiut cu certitudine că acesta va fi unul dintre vinurile noastre care vor face istorie. Şi, pentru că deja avusesem ideea de alege un vin roşu care să reprezinte produsele noastre, am ales în mod special un soi autohton, fără egal pe piaţa internaţională, care este foarte competitivă. Din două butoaie de stejar transilvănean am produs o serie limitată de 600 de sticle numerotate individual, disponibile doar pentru un cerc restrâns de clienţi. Prin lansarea acestui vin ne dorim să creştem reputaţia zonei Lechinta ca fiind o regiune de vinuri roşii", declară Alfred Michael Beck, fondator al Cramei Liliac şi proprietar al Amb Holding România.
Tot în acest an aniversar, Crama Liliac a devenit partener al Festivalului George Enescu, lansând Cuvée Enescu Sauvignon Blanc& Fetească Regală 2013 şi Cuvée Enescu Fetească Neagră 2013, vinuri disponibile în reţeaua de restaurante a grupului City Grill şi a magazinelor Comtesse de Barry.
Odată cu finalizarea procesului de dezvoltare a facilităţilor de producţie, Amb Wine îşi consolidează poziţia pe piaţa vinurilor premium, având ca obiectiv o cifră de afaceri de patru milioane lei în acest an.