Centrul Medical Unirea (CMU), lider pe segmentul de abonamente medicale corporate şi furnizorul cu cea mai mare reţea proprie de policlinici şi spitale din România, anunţă o creştere de 75% a cifrei de afaceri pentru primele şase luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe segmentul de retail, cifra vânzărilor este dublă (113%) faţă de aceeaşi perioadă din 2008, datorită noilor capacităţi deschise în cursul anului trecut. Cifra de afaceri pe primele şase luni ale anului se ridică la peste 30 milioane lei (comparativ cu 17 milioane lei anul trecut).
Potrivit reprezentanţilor companiei, aceste creşteri vin pe fondul diversificării serviciilor oferite, prin investiţiile pe segmentul retail (fee-for-service), cu deschiderea anul trecut a Centrului de Imagistică din Băneasa şi a Spitalului de Obstetrică şi Ginecologie "Regina Maria" - primul spital privat de acest tip din ţară.
Cele mai mari creşteri pe retail au fost înregistrate în zona de chirurgie, un avans de 50% pe activitatea spitalului de chirurgie Arcul de Triumf, la care se adaugă peste 50 de naşteri realizate în cadrul Maternităţii "Regina Maria".
În perioada iunie-iulie, veniturile continuă să înregistreze un trend ascendent, în ciuda perioadei de concedii, care în mod obişnuit duce la o scădere a adresabilităţii. Această tendinţă vine ca urmare a orientării pacienţilor către zonele în care CMU are o poziţie puternică - maternitate, imagistică, chirurgie - segmente cu sezonalitate redusă.
"Toate investiţiile realizate anul trecut au dat roade în 2009 şi ne aflăm în faza în care dezvoltăm toate aceste capacităţi şi continuăm să ne extindem. Deşi suntem cu toţii într-o perioadă economică marcată de instabilitate şi chiar recesiune, continuăm să înregistrăm creşteri importante pe segmentul individual, luna iulie fiind cea în care am depăşit numărul de 75.000 de arondaţi (unul dintre cele mai mari conturi de anul acesta este Continental, cu peste 2.500 de angajaţi, alte companii importante sunt Wipro Technologies, PSV Industries)", a declarat Sergiu Neguţ, directorul executiv al Centrului Medical Unirea.
Planurile CMU pentru acest an vizează creşterea veniturilor din zona de retail şi îmbogăţirea ofertei CMU prin deschiderea şi extinderea de noi clinici în Bucureşti şi în ţară. Până la sfârşitul anului, Spitalul de Obstetrică şi Ginecologie Regina Maria îşi propune să devină prima opţiune pentru femeile care aleg să nască la o maternitate privată. În prima jumătate a acestui an, compania a finalizat proiectele din Cluj, Constanţa şi Ploieşti - la CMU Ploieşti a avut loc prima intervenţie oftalmologică. Banca de celule stem (Stem Health Unirea), deschisă în luna mai a acestui an, apreciază că va depozita aproximativ 1.000 de unităţi până la sfârşitul anului.
Având în vedere cererea semnificativă pe segmentul de retail şi contribuţia noilor clinici din Bucureşti şi din ţară, CMU estimează o creştere de 45% a vânzărilor în 2009, până în jurul valorii de 16 milioane de euro. Piaţa serviciilor medicale private din România se situează la ora actuală în apropierea pragului de 400 de milioane de euro