Digi Communications (DIGI), compania mamă a RCS & RDS, a raportat pentru primul trimestru al anului, venituri de 313,2 milioane de euro, în creştere cu circa 11,4%, faţă de cele din primele trei luni ale lui 2019, se arată în raportul operatorului de telecomunicaţii remis, vineri, Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Totuşi, compania a raportat o pierdere de 56 milioane de euro, de peste trei ori mai mare decât cea din perioada ianuarie - martie 2019, de 17,6 milioane de euro, rezultat apărut din cauza creşterii costurilor nete de finanţare, reiese din datele prezentate de emitent.
"În România, în perioada de restricţii, s-a remarcat o creştere a utilizarii de servicii fixe de internet şi televiziune prin cablu pentru clienţii rezidenţiali. Necesitatea de a fi conectaţi şi trecerea masivă la munca de acasă au contribuit la utilizarea susţinută de servicii fixe. Aceasta s-a reflectat în creşterea traficului în reţeaua fixă cu 20-30%, în special în a doua parte a zilei. Astfel, la finalul primului trimestru, Digi a înregistrat un progres al RGU (n.r. unităţi generatoare de venit) pentru serviciile de internet şi televiziune prin cablu şi a atins un număr record de servicii vândute clienţilor: 3,7 milioane RGU (televiziune prin cablu), respectiv 2,9 milioane RGU (internet fix)", se arată în comunicatul companiei.
Din operaţiunile efectuate în ţara noastră, Digi a obţinut venituri de 193,2 milioane de euro, la finalul primelor trei luni din 2020, în creştere cu 6,62% faţă de cele din aceeaşi perioadă de raportare a anului trecut.
"Creşterea veniturilor din România a fost determinată de cresterea numărului de RGU pentru servicii de televiziune prin cablu şi internet şi date fixe, cat şi de creşterea ARPU (n.r. venitul mediu pe unitate) pentru servicii de telecomunicaţii mobile. Preţurile pentru serviciile de telecomunicaţii au crescut începand cu martie 2019", arată compania.
La finele primelor trei luni ale anului, cheltuielile operaţionale al Digi Communications erau de 277,9 milioane de euro, cu 5,3% mai mari decât cele din perioada ianuarie - martie 2019, ce au fost în sumă de 263,8 milioane de euro.
În acest context, profitul din activităţile operaţionale s-a ridicat la 37 milioane de euro, mai mult decât dublu faţă de cel aferent primelor trei luni din 2019, de 15,2 milioane de euro.
Pe de altă parte, costurile nete de finanţare ale operatorului de telecomunicaţii s-au ridicat la 98,1 milioane de euro, la finele lunii martie a acestui an, cu mult peste cele 25,8 milioane de euro aferente perioadei ianuarie - martie 2019.
Pe lângă ţara noastră, Digi are operaţiuni în Ungaria, Italia şi Spania.
Raportat la preţul de joi al acţiunilor DIGI, de 33,6 lei, valoarea de piaţă a companiei la BVB era de 3,36 miliarde de lei.