Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a respins apelul echipei Ferrari cu privire la penalizarea decisă în cazul pilotului Sebastian Vettel la Marele Premiu al Canadei, la 9 iunie, relatează AFP.
Comisarii de cursă au considerat că nu există elemente noi prezentate de Ferrari, care să poată justifica anularea deciziei lor.
Luni, Ferrari ceruse reanalizarea incidentului în urma căruia comisarii FIA au decis penalizarea cu cinci secunde a lui Sebastian Vettel, la Marele Premiu al Canadei, în urma căruia pilotul german, care a trecut primul linia de sosire, a pierdut victoria în cursa de la Montreal, în favoarea britanicului Lewis Hamilton de la Mercedes.
Iniţial, scuderia intenţiona să depună apel la decizia comisarilor FIA, însă a realizat repede că ar fi fost o acţiune sortită eşecului, deoarece regulamentul nu permite o astfel de contestare, cea a hotărârilor luate în timpul cursei. Însă regulamentul permite revizuirea acestor decizii, dacă se pot aduce elemente noi, relevante, care nu au fost la dispoziţia comisarilor atunci când au judecat cazul, în timpul cursei. Iar oficilaii Ferrari susţin că dispun de aceste noi elemente şi au cerut oficial FIA revizuirea penalizării lui Vettel.
Germanul Sebastian Vettel de la Ferrari a trecut primul linia de sosire la Marele Premiu de Formula 1 al Canadei, desfăşurat la 9 iunie, la Montreal, dar câştigător a fost declarat britanicul Lewis Hamilton de la Mercedes, clasat al doilea.
Vettel a primit o penalizare de cinci secunde după un incident care a avut loc în turul 48. În timp ce rula pe primul loc sub presiunea lui Hamilton, germanul a ieşit în decor în virajul al treilea, apoi a revenit pe pistă. Maşina Ferrari a revenit pe treseu pe o traiectorie către parapetul opus al pistei şi britanicul a trebuit să frâneze pentru a nu se ciocni cu monopostul rival. Vettel a evitat contactul cu parapetul de protecţie, şi-a redresat monopostul şi a continuat cursa, păstrându-şi primul loc.
Considerând manevra germanului periculoasă, comisarii FIA l-au penalizat cu cinci secunde pe Sebastian Vettel, pe baza imaginilor suprinse de camera instalată pe monopostul Ferrari, dar şi pe cele înregistrate de o cameră de supraveghere, la care publicul nu a avut acces, prin intermediul transmisiei TV.
Potrivit imaginilor din maşină, Vettel a corectat mai întâi un comportament supravirator al monopostului şi a revenit pe pistă, făcând o mişcare spre dreapta cu volanul său. Apoi, a început să vireze stânga pentru a urma direcţia pistei. Comisarii FIA au stabilit că, în acel moment, pilotul Ferrari controla monopostul său. Dar, o fracţiune de secundă mai târziu, Vettel a mişcat volanul şi maşina Ferrari s-a îndreptat spre dreapta, jenând Mercedesul lui Hamilton, care încreca să se strecoare prin spaţiul rămas între Ferrari şi marginea dreaptă a circuitului. Imaginile unei camere de supraveghere, netransmise la TV, au arătat o mişcare a capului pilotului german, care a privit în oglina retrovizoare să vadă unde e Hamilton.
Toate acestea, coroborate cu datele telemetriei, care au înregistrat frânarea bruscă a lui Hamilton pentru a evita accidentul, i-au convins pe comisari că Vettel trebuie penalizat, pentru că a acţionat deliberat pentru a-l jena pe pilotul Mercedes şi împiedica pe aceasta să efectueze depăşirea.