Producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) va investi în următorii doi ani aproximativ 250 de milioane de dolari pentru a-şi spori prezenţa pe piaţa din India cu lansarea a patru noi SUV-uri sub brandul Jeep, transmite Reuters, conform Agerpres.
Investiţia va sprijini producţia pe plan local a vehiculelor Jeep Wrangler şi Jeep Cherokee şi lansarea noii versiuni a SUV-ului Jeep Compass, a informat într-un comunicat FCA.
În prezent, cota de piaţă a FCA se situează sub 1% pe piaţa indiană a automobilelor de pasageri. Adăugarea de noi vehicule la portofoliul companiei va ajuta FCA să-şi scadă costurile şi să-şi majoreze vânzările, notează sursa citată.
Investiţia vine într-un moment în care producătorii auto globali s-au angajat să îndeplinească dubla provocare cu care se confruntă industria: finanţarea vehiculelor prietenoase cu mediul şi pandemia de coronavirus (Covid-19).
Şi piaţa auto din India este afectată de scăderea vânzărilor. Grupul auto nipon Honda Motor a fost forţat să-şi închidă una dintre cele două fabrici din ţară, iar General Motors a oprit luna trecută producţia în India pentru export. În ultimii ani, mai mulţi producători auto au intrat pe piaţa din India, inclusiv grupul sud-coreean Kia Motors şi compania chineză SAIC Motor Corp, informează Agerpres.
FCA va produce şi va asambla noile SUV-uri la fabrica sa din vestul Indiei, pe care o deţine împreună cu producătorul auto local Tata Motors.
SUV-urile FCA ar urma să concureze cu modelul Endeavour de la Ford şi modelul Fortuner de la Toyota.
Investiţia totală a FCA în India va depăşi 700 de milioane de dolari, inclusiv 150 de milioane de dolari într-un nou centru global de tehnologie.