Flanco, unul dintre cele mai apreciate lanţuri de retail electro-IT, a anunţat că 2012 va fi un an caracterizat de o creştere spectaculoasă a vânzărilor de dispozitive mobile, de 20% pentru notebook-uri, respectiv de trei până la zece ori pentru tablete şi smartphone-uri, în reţeaua de magazine a retailer-ului, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei. Evoluţia vânzărilor de notebook-uri, tablete şi smartphone-uri este accelerată de nivelul sporit de accesibilitate a preţului noii tehnologii, dar şi de gradul de penetrare încă redus al acestor dispozitive în ţara noastră.
În 2011, în magazinele Flanco, notebook-urile au avut o pondere în vânzări de circa 17%, iar pentru 2012, retailerul estimează o creştere cu 20% a vânzărilor pentru această categorie de produse.
Totodată, în 2011, în vânzările Flanco, tabletele au avut o pondere de circa 1% în vânzările totale, respectiv 5% în vânzările din categoria PC. Pentru 2012, reprezentanţii companiei estimează o triplare a vânzărilor de tablete, în condiţiile în care piaţa de tablete este încă la început în ţara noastră. Flanco îşi propune să ajungă, în anul 2012, la o cotă de 18% pe piaţa tabletelor.
"Clienţii care investesc în astfel de produse sunt tineri (60% având vârsta până în 35 ani), dinamici (au nevoie de portabilitate sporită), pasionaţi de tehnologie şi avizi de informaţii în timp real. Lor le oferim pe lângă cele mai noi şi mai performante tehnologii, consiliere specializată, demostraţii de produs în magazine, precum şi pachete promoţionale foarte atractive, " a declarat Violeta Luca, Marketing Director Flanco.