Flanco Retail continuă şi în 2019 creşterea în condiţii de profitabilitate şi eficienţă. Brandul românesc, activ pe piaţa locală din 1994, a încheiat primul semestru al anului cu vânzări în valoare de 433 milioane lei, cele mai mari din istoria companiei, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, în condiţiile în care piaţa de electro-IT a crescut cu 6%, potrivit unui comunicat al companiei.
"După rezultatele istorice obţinute anul trecut, am continuat executarea strategiei începute în 2017, de creştere sănătoasă a afacerii", spune Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail. "Ne-am concentrat pe eficientizarea activităţilor - fie că vorbim despre dinamica reţelei naţionale de magazine sau despre magazinul online flanco.ro, despre proiectele gândite pentru angajaţi sau clienţi - iar rezultatele sunt pe măsură", adaugă CEO-ul Flanco Retail, citat în comunicat.
La sfârşitul lunii iulie, compania deţinea o reţea de 149 de magazine, dintre care 12 nou deschise pe parcursul primei jumătăţi din 2019 şi încă patru deschise în luna iulie. În această perioadă, Flanco s-a concentrat pe extinderea prezenţei mai cu seamă în oraşele medii şi mici, precum şi pe dezvoltarea omnichannel a întregii structuri de business.
În acelaşi timp, dezvoltarea omnichannel a retailerului continuă să livreze rezultate: vânzările pe canalele digitale şi în special comenzile plasate de pe dispozitivele mobile şi-au continuat tendinţa ascendentă şi au generat o creştere de 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.
În ceea ce priveşte creditarea, aceasta a stagnat, mai degrabă, în primul semestru. Motivele principale au fost disfunctionalitatea interogării bazelor de date ale ANAF, pentru o bună perioadă de timp, dar şi modificările legislative survenite la începutul anului (OUG 114 şi noile norme ale BNR pentru creditarea persoanelor fizice). În schimb, cumpărăturile prin carduri de credit au crescut cu 20% faţă de anul trecut.
La nivelul echipei, retailerul a continuat să investească în soluţii de retenţie şi motivare, lansând noi cursuri specializate pe platforma proprie de e-learning. Angajaţilor li se oferă posibilitatea de dezvoltare, atât pe plan personal, cât şi profesional, pentru a se pune la curent cu noile tehnologii şi proceduri de lucru.
În acest prim semestru, Flanco s-a alăturat iniţiativelor Ministerului Mediului şi ale Primăriei Capitalei, prin participarea la programele "Rabla pentru Electrocasnice" şi "Eco-Vouchere". 60% din numărul total de vouchere au fost folosite la Flanco pentru televizoare şi 40% pentru electrocasnice mari. Deţinătorii voucherelor Rabla sau ale eco-voucherelor sunt în continuare aşteptaţi în toate magazinele din ţară şi respectiv cele din Bucureşti, precum şi pe flanco.ro pentru a beneficia de reduceri la produsele mai eficiente energetic.
Planurile Flanco pentru întregul an 2019 prevedeau o creştere cu 12% a cifrei de afaceri şi adăugarea a încă 20 de noi unităţi la reţeaua naţională de magazine.
Flanco este cel mai dinamic retailer autohton de produse IT&C, electronice şi electrocasnice. Cu un număr de peste 1.500 de angajaţi, compania deţine o reţea de 149 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 108 oraşe ale noastre.