Acţiunile de responsabilitate socială corporativă (CSR) gândite strategic transformă în timp societatea, a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD Groupe Societe Generale.
Reprezentantul instituţiei de credit a declarat: "De mai bine de zece ani investim în trei axe importante legate de implicarea în societate, trei zone care sunt esenţiale pentru noi, anume educaţia, cultura şi sportul. Sunt trei arii pe care le vedem esenţiale în dezvoltarea unei naţiuni. Suntem sponsorii festivalului Enescu şi cei care ducem muzica clasică în toate cotloanele din România cu Alexandru Tomescu şi vioara Stradivarius. BeatAgora este un proiect pe care l-am creat în parteneriat cu Zoli Toth, prin care ducem instrumente muzicale în şcoli din oraşe mici, ceea ce coagulează comunitatea. Avem un program de voluntariat care cuprinde peste 3.000 de angajaţi din BRD, ce se implică în diferite acţiuni, de pildă din domeniul educaţiei. Sunt câteva din exemplele care arată că, dacă acţiunile de CSR sunt gândite strategic, nu bifează un demers de marketing pentru companii, ci transformă încet, încet, societatea. În calitate de bancă ne dorim o comunitate sănătoasă, o comunitate care să aducă clienţi pentru companie. Este un plus din toate perspectivele".
Secretarul General al BRD a subliniat că, în mai puţin de doi ani, banca a acordat credite sustenabile în valoare de un miliard de euro, prin care companiile şi-au redus impactul asupra mediului.
"Noi, în domeniul bancar, nu suntem doar campionii implicării în societate ci, în acelaşi timp, suntem vârful de lance al respectării tuturor reglementărilor în ceea ce înseamnă sustenabilitate şi nu numai. De exemplu, BRD şi-a propus ca, până în 2025, să acorde credite sustenabile în valoare de un miliard de euro. Suntem în octombrie 2024 şi am atins acest prag. În mai puţin de doi ani, BRD a acordat un miliard de euro. Acest lucru înseamnă că există interes din partea clienţilor deoarece, cu ajutorul acestor tipuri de finanţări, îşi transformă business-urile, devenind companii cu mijloace moderne de muncă, cu impact mai redus asupra mediului, cu metode noi care vizează mobilitatea, circularitatea şi toate celelalte care, în final, au impact asupra mediului şi nu numai", a spus Flavia Popa.
Conform reprezentantului BRD, la începutul acestui an, instituţia de credit a semnat un parteneriat cu IFC, divizia de investiţii a Băncii Mondiale, prin care intenţionează să acorde finanţări în valoare de 315 milioane euro către două zone: finanţările "blue", pentru afaceri care au legătură cu apa şi, respectiv, zona de "gender finance", pentru femeile antreprenor cu afaceri mici. "De asemenea, 314 milioane de euro au fost alocate doar persoanelor fizice. Prin urmare, există interes pentru că oamenii îşi doresc poate să aibă o casă mai eficientă din perspectivă energetică sau să investească în ceea ce înseamnă mobilitate sustenabilă. Există interes, produse şi o deschidere puternică din partea tuturor băncilor de a sta de vorbă cu clienţii şi potenţialii clienţi, pentru a vedea ce nevoi au şi cum putem să creştem împreună", a spus Flavia Popa.
Reprezentantul BRD a mai punctat că, pentru bancă, elementele legate de mediu sunt foarte importante. "De curând am lansat un parteneriat cu Oltenia de Sub Munte, sperăm un viitor geoparc UNESCO. Între Vecini este un proiect inovator prin care, împreună cu partenerii noştri, punem gratis panouri fotovoltaice pe blocuri, iar comunităţile de acolo devin prosumatori. Ne implicăm în societate, fiindcă România are nişte atuuri pe care trebuie să le prezervăm", a spus Flavia Popa.