Footprints AI, companie românească ce operează una dintre cele mai avansate platforme de Retail Media din lume, a bugetat investiţii de peste 1 milion de euro pentru dezvoltare, în 2023, conform unui comunicat remis redacţiei. Această etapă de investiţii se concentrează pe automatizarea inteligentă, cu ajutorul AI, ce poate fi implementată la scară largă, însă cu relevanţă la nivelul fiecărui magazin, centru comercial sau mall în parte.
Potrivit sursei citate, peste jumătate (55%) din bugetul de investiţii destinat acestui proiect este alocat cercetării şi dezvoltării, iar diferenţa este direcţionată către echipele de Sales, Marketing şi operaţional.
În urma dezvoltării, clienţii Footprints AI vor avea acces la o platformă în care campania de promovare poate porni automat atunci când softul apreciază că numărul de clienţi sau volumul vânzărilor este sub medie şi va fi transmisă pe canalul optim, pe baza profilului de client, fără ca managerul de campanie să intervină manual în selecţie. Totodată, vor putea fi autogenerate audienţe predictive cât mai relevante pentru fiecare business în parte, astfel încât să fie targetate fix persoanele cu cel mai mare grad de conversie din proximitatea fiecărui magazin. La acestea se adaugă posibilitatea autogenerării de oferte pentru consumatori individuali axate pe creşterea coşului de cumpărături şi probabilitatea de conversie.
"Cu Footprints AI, în versiunea pe care o dezvoltăm acum, conţinutul de campanie poate fi generat automat cu ajutorul integrării cu ChatGPT şi Dall-E2. Această dezvoltare le oferă comercianţilor un grad ridicat de independenţă şi rapiditate în implementarea campaniilor de Retail Media.
Este un proiect care rafinează şi mai mult platforma Footprints AI şi pregăteşte compania pentru deschiderea celei de-a doua runde de finanţare, pe care estimăm să o anunţăm în această vară", spune Dan Marc, fondator Footprints AI.
În acest an, Footprints AI vizează extinderea internaţională, cu focus pe creşterea prezenţei locale în Emiratele Arabe Unite şi pe identificarea de noi clienţi în Europa de Vest.
Compania a închis anul 2022 cu un portofoliu de 15 clienţi, 80% dintre aceştia fiind din România. Pentru 2023, Footprints AI vizează dublarea numărului de clienţi, subliniază sursa citată.
Cât priveşte verticalele de retail de interes major, Footprints AI vizează, cu precădere, domeniul alimentar, centrele comerciale şi mall-urile, zona de convenience retail (comerţ cu amănuntul), companiile de servicii financiare, cele din domeniul auto, telecom şi farma.
Footprints AI este singura soluţie software disponibilă pe piaţă care reuşeşte să facă legătura dintre comportamentul de cumpărare offline şi profilul online al consumatorilor. Astfel, Footprints AI le oferă brandurilor posibilitatea de a livra mesaje publicitare către audienţe, pe baza comportamentului prezis de cumpărare din offline al consumatorilor, şi atribuie impactul pe care investiţiile în promovare îl au în creşterea vânzărilor din spaţiile de comerţ offline, se menţionează în comunicat.