Ford renunţă la planurile controversate de a construi modelul Focus în Mexic, economisind un miliard de dolari prin oprirea totală a producţiei acestui automobil în America de Nord, urmând ca din 2019 să îl importe mai ales din China, transmite Bloomberg, potrivit News.ro.
Producătorul auto american va începe să fabrice noua generaţie a Focus în China din a doua jumătate a anului 2019, la un an după oprirea producţiei la una din fabricile sale din Michigan.
Economiile Ford vor proveni din anularea planurilor de a asambla modelul la o fabrică existentă din Mexic şi decizia luată în ianuarie de a renunţa la construcţia unei fabrici în această ţară.
În acest fel, Ford renunţă total la strategia de transferare a producţiei de automobile Focus în Mexic, care fusese anunţată anul trecut de către directorul general de atunci, Fields, înlocuit luna trecută de Jim Hackett, fost CEO al producătorului de mobiler de birou Steelcase.
Ford va testa cu noua strategie atât interesul cumpărătorilor pentru maşini fabricate în China cât şi toleranţa preşedintelui Donald Trump, care a criticat producătorii auto care importă vehicule în SUA.
Ford a mai anunţat că va investi 900 de milioane de dolari în fabrica de camionete din Kentucky, pentru a fabrica SUV-urile Expedition şi Lincoln Navigator şi a păstra 1.000 de locuri de muncă.
După ce va importa iniţial automobile Focus din China, Ford va aduce ulterior diverse variante ale modelului din Europa. Fabrica din Michigan care produce în prezent modelul Focus va fi retehnologizată pentru a asambla pickup-ul Ranger, de la sfârşitul lui 2018, şi SUV-ul Bronco din 2020.