Nu cu mult timp în urmă am făcut o scurtă prezentare a unor francize cu obiect de activitate cel puţin mai neobişnuit. Dacă acele afaceri se ocupau cu lucruri mai mult sau mai puţin macabre, acum vom vorbi despre două francize al căror obiect de activitate îl reprezintă plăcerile. Cele două noi concepte au fost prezentate la Târgul de Franciză din Washington DC, SUA, IFE 2007, care a avut loc luna aceasta. Astfel, "Adam & Eve" şi "Hand In Hand" au atras atenţia vizitatorilor, dar i-au şi făcut pe mulţi să ridice din sprânceană.
Training, suport şi vedete porno
"Adam & Eve" sunt un lanţ de magazine în care se vând de la anti-concepţionale şi lenjerie sexy, până la jucării sexuale, cărţi şi CD-uri cu temă erotică. De asemenea, "Adam & Eve" deţine şi o casă de producţie de filme pentru adulţi. Conform website-ului francizei, această afacere datează din 1969, fiind prima companie din SUA care oferea produse pentru adulţi, prin poştă. Această franciză are deja 15 unităţi deschise în Statele Unite.
Noii francizaţi "Adam & Eve" beneficiază de training, suport din partea francizorului pentru găsirea şi achiziţionarea locaţiei, amenajarea magazinului şi achiziţionarea mărfurilor, angajarea personalului, dar şi de Manualele Operaţionale şi asistenţă de câte ori este nevoie. De asemenea, pentru realizarea promovării noii unităţi, francizatul poate solicita prezenţa la anumite evenimente organizate de magazin a unor staruri de filme pentru adulţi cu care "Adam & Eve" colaborează.
Francizaţii beneficiază şi de ajutorul francizorului pentru realizarea marketingului şi a publicităţii, dar şi de propriul web-site "White Label" prin intermediul căruia să poată comercializa şi realiza publicitate pentru diferite produse.
Soţii fără concepţii feministe
O altă franciză prezentată la IFE 2007 este "Hand In Hand", al cărei obiect de activitate nu este altul decât acela de a găsi soţii din Republica Cehă pentru bărbaţii americani. Conform paginii web a francizei, această afacere se poate conduce şi de acasă sau dintr-un mic birou, iar investiţia totală se ridică la 16.000 USD. Profiturile promise de către francizor sunt de peste 170.000 USD anual. (Legislaţia americană din domeniul francizei, însă, interzice astfel de promisiuni privind nivelul profiturilor şi al vânzărilor!) Astfel, clienţii pot plasa comenzile prin poştă şi vor avea oportunitatea să întâlnească femei frumoase, inteligente şi "ne-atinse de feminism". Clienţii fie fac o excursie în Praga pentru a-şi întâlni aleasa inimii sau pot îndeplini toate formalităţile pentru a o aduce în Statele Unite. Creatorul afacerii mizează foarte mult pe faptul că formalităţile pentru obţinerea vizei de către cetăţenii cehi nu sunt foarte complicate.
Francizorul garantează succesul deoarece această afacere, se specifică în website, comercializează un produs dorit de aproape orice bărbat. În plus, francizatul colaborează cu diferite agenţii de turism cărora le vinde diferite pachete de oferte. Francizorul nu vorbeşte despre training sau Manuale Operaţionale, în schimb promite suport printr-un "fabulos" website. Nu se specifică existenţa nici unui francizat "Hand In Hand" până în prezent.
International Franchise Expo a avut loc în perioada 30 martie - 1 aprilie 2007, în Washigton DC, SUA, iar numărul expozanţilor s-a ridicat la peste 300. Conform portalului dedicat francizaţilor, BlueMauMau, marile nume din franciză nu au participat, însă apar din ce în ce mai mult noi concepte de afaceri, fie că este vorba de idei novatoare, fie că este vorba de obiecte de activitate ieşite din comun.
franchise consultant
www.fbb.ro