Startup-ul românesc, Frisbo, anunţă extinderea operaţiunilor în Marea Britanie, Spania, Italia şi Austria, în primele luni ale acestui an, facilitând astfel logistica magazinelor online din Europa care doresc să vândă pe aceste pieţe.
Pentru anul în curs, Frisbo vizează extinderea operaţiunilor în Benelux, Estonia, Lituania şi Finlanda şi estimează o dublare a cifrei de afaceri. În prezent, cele 25 de depozite operate de Frisbo se află în ţări precum: Marea Britanie, Austria, Spania, Italia, Germania, Cehia, Polonia, Slovacia, Ungaria, Republica Moldova, România, Bulgaria şi Chile, în care deservesc peste 200 de comercianţi online, integrându-se cu cele mai populare platforme de e-commerce şi marketplace-uri din regiune.
Frisbo oferă posibilitatea scalării internaţionale a magazinelor online, făcând accesibilă dezvoltarea pe alte pieţe atât printr-o reţea integrată de hale, dar şi prin posibilitatea de livrare "a doua zi" în 24 ţări europene la acest moment.
"Anul acesta, ne propunem să deschidem accesul către mai multe pieţe şi să le oferim clienţilor noştri posibilitatea să se extindă şi în ţări din afara Uniunii Europene, începând cu Marea Britanie. Astfel, cel mai probabil până la finalul lui 2022, vom opera în aproape toată Europa", a declarat Bogdan Colceriu, fondator Frisbo.
Potrivit companiei, numărul de clienţi a crescut anul trecut cu 70%. În 2022, reprezentanţii Frisbo estimează o creştere considerabilă a numărului de clienţi, în contextul extinderii pe noi pieţe. Printre clienţii din portofoliul Frisbo se numără companii precum reprezentantul oficial Xiaomi în România şi Ungaria (www.mi-home.ro şi www.mi-home.hu), Bitdefender, Aosom, Morphy Richards, Meli Melo, I.D. Sarrieri sau Intercars.
"În ceea ce priveşte 2021, acesta a fost un an plin de provocări pentru industria de logistică din cauza blocajelor înregistrate în lanţurile de aprovizionare, deşi potenţialul de creştere la nivelul industriei era unul mare. În multe dintre industrii, termenele de livrare au crescut foarte mult, şi cum domeniul vânzărilor online este mai degrabă un business care necesită stocuri de marfă, acest fenomen a afectat multe afaceri", a adăugat Bogdan Colceriu.
Potrivit Frisbo, printre tendinţele estimate la nivel de piaţă în 2022 se numără modelul de vânzare direct către consumatorul final (D2C), astfel că un număr din ce în ce mai mare de companii vor externaliza acest serviciu către platformele de e-fulfillment. De asemenea, pentru a răspunde cerinţelor în creştere ale clienţilor şi pentru protejarea mediului înconjurător, multe companii online, precum şi furnizorii de servicii logistice vor face din sustenabilitate o prioritate. Acest lucru ar putea implica utilizarea ambalajelor reciclabile, reducerea emisiilor de dioxid de carbon, folosirea unor echipamente mai eficiente din punct de vedere energetic etc, iar Frisbo are în plan să se adapteze acestor tendinţe.