Măsurile pe care preconizează să le ia Ministerul Finanţelor la rectificarea bugetară anunţată pentru începutul lunii august, precum şi modul în care Autoritatea pentru Reformă Feroviară acţionează în cazul achiziţiei celor 80 de rame electrice necesare transportului feroviar de persoane nu sunt pe placul angajaţilor CFR Călători. Deşi sunt nemulţumiţi, ei au decis să asigure continuarea activităţii până la sfârşitul sezonului estival, pentru ca turiştii şi cetăţenii să nu aibă de suferit în timpul concediilor din această perioadă.
La sfârşitul verii, ceferiştii pregătesc un mare miting de protest, care se va desfăşura concomitent cu o grevă tehnică, până când decidenţii politici vor fi de acord cu rezolvarea solicitărilor lucrătorilor feroviari.
Potrivit procesului-verbal al şedinţei de astzi a Federaţiei Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România(FSTFR), lucrătorii din domeniu solicită Guvernului să acorde, la rectificarea bugetară, către CFR Călători, diferenţa de compensaţie necesară pentru desfăşurarea activităţii. Totodată ei somează Autoritatea pentru Reformă Feroviară să urgenteze achiziţionarea celor 80 de rame electrice şi să renunţe la mecanismul de distrugere a operatorilor de transport feroviar de călători din ţara noastră, mecanism prin care se atribuie prestaţia pe indicator tren-kilometru şi care prevede penalităţi pe indicatorul călători-kilometru.
Ceferiştii sunt nemulţumiţi şi de dorinţa Ministerului Finanţelor de a reduce gratuitatea acordată studenţilor la călătoriile efectuate pe calea ferată. FSTFR consideră că această măsură este luată din cauza lipsei acute de material rulant şi că Guvernul trebuie să se ocupe de rezolvarea acestei probleme stringente, deoarece o reducere a gratuităţilor va duce şi la reducerea compensaţiei acordată operatorilor feroviari.
Practic, FSTFR dă un ultimatum Guvernului şi Autorităţii pentru Reformă Feroviară, ultimatum care a fost votat în unanimitate şi semnat de către toţi membrii federaţiei sindicale.
1. fără titlu
(mesaj trimis de misu64 în data de 25.07.2019, 16:23)
pentru cfr trebuie imprumutati 200 miliarde de euro si facuta infrastructura de la zero cu linii adiacente pentru cararea tirurilor cu tot cu vagon pentru a descongesiona traficul si apoi sa fie ca in anglia nu ai voie sa depasesti daca drumul are o singura banda si sar diminua din accidente foarte mult
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.07.2019, 09:26)
Tir nu exista . In nici un talon nu e trecut tir . Tir nu definește un camion . In plus camioanele au adus plus economiei spre deosebire de cfrmarfa care e gaura neagră.
2. Se poate.
(mesaj trimis de Adrian în data de 26.07.2019, 14:38)
Totusi sunt sindicate la c.f.r. e tarziu dar e bine ca se mai dezmortesc si ei vom vedea an continuare ce se va întâmpla!