Compania auto americană "General Motors" Co. (GM) a pierdut teren luna trecută, pe piaţa SUA, în favoarea rivalilor "Ford Motor" Co. şi "Toyota Motor" Corp. Vânzările de vehicule uşoare GM au scăzut cu 5,7% în decembrie 2009, din cauza declinului livrărilor către clienţii industriali. În schimb, vânzările companiei americane "Ford" au crescut cu 33% în decembrie 2009, iar livrările producătorului auto nipon "Toyota" - cu 32%. Totodată, vânzările companiei auto nipone "Honda Motor" Co. au crescut cu 24% în decembrie, cele ale "Nissan Motor" Co. (tot din Japonia) - cu 18%, însă livrările companiei americane "Chrysler Group LLC" s-au diminuat cu 3,7%.
În 2009, cota GM a scăzut la 19,9% pe piaţa americană, de la 22,3% în 2008, în timp ce cota "Ford" a crescut la 16,1%, de la 15%. Cota "Toyota" a ajuns la 17%, de la 16,7%, conform cifrelor Autodata. Anul trecut, vânzările totale de autovehicule din Statele Unite au scăzut cu 21%, la 10,4 milioane de unităţi - cel mai redus nivel de după 1982, potrivit Autodata. În 2010, vânzările auto din SUA ar putea creşte cu 19%, la 12,4 milioane de vehicule, spun analiştii.