General Motors (GM) a devenit ultimul dintre producătorii auto afectaţi de lipsa semiconductorilor, anunţând, miercuri, că săptămâna viitoare va opri producţia la patru fabrici de asamblare, transmite Reuters, citat de News.
Grupul este nevoit ca din 8 februarie, timp de o săptămână, să oprească producţia la fabricile din Fairfax, Kansas, Ingersoll, Ontario, şi San Luis Potosi, Mexic. Totodată, GM va reduce la jumătate producţia la fabrica Bupyeong 2 din Coreea de Sud, în aceeaşi săptămână.
GM nu a dezvăluit care va fi volumul de producţie pierdut şi nici care furnizor a fost afectat de deficitul de cipuri, dar a precizat că s-a concentrat pe menţinerea activităţilor la fabricile care construiesc cele mai profitabile vehicule - camionete pickup şi SUV-uri. Precum şi automobilul sport Chevrolet Corvette.
Grupul intenţionează să recupereze pe cât posibil producţia pierdută.
AutoForecast Solutions estimează că volumul total al producţiei pierdute de GM va fi de aproape 10.000 de vehicule.
Vehicule afectate includ sedanul Chevrolet Malibu, Cadillac XT4 SUV, Chevy Equinox şi Trax, SUV-urile GMC Terrain şi vrhiculul crossover Buick Encore.
Deficitul de semiconductori a determinat mai mulţi producători auto, între care Volkswagen, Ford Motor, Subaru, Toyota Motor, Nissan Motor şi Stellantis, să reducă producţia.
Mazda Motor analizează să îşi reducă producţia la nivel mondial cu un total de 34.000 de vehicule, în februarie şi martie, din cauza acestui deficit, ai declarat, miercuri, surse apropiate situaţiei.
Nissan a anunţat marţi că va opri producţia timp de trei zile la fabrica de asamblare de camioane din Canton, Mississippi.
În primul trimestru, producţia sectorului auto mondial ar putea fi mai mică cu 672.000 de vehicule decât era estimată, din cauza lipsei cipurilor, potrivit IHS Markit, care se aşteaptă ca deficitul să dureze până în trimestrul al treilea.
AutoForecast Solutions consideră că până în prezent, deficitul de cipuri a redus producţia auto cu 564.000 de vehicule, iar impactul total din acest an va fi de 964.000 de vehicule.
Taiwanul, unde se află cel mai mare producător de cipuri din lume, Taiwan Semiconductor Manufacturing, şi alte firme mari, este în centrul eforturilor de rezolvare a acestui deficit, provocat de creşterea cererii de semiconductori din partea industriei dispozitivelor electronice, pe fondul pandemiei de coronavirus care i-a obligat pe oameni să lucreze şi să studieze de acasă.
Oficiali economici din Taiwan vor avea o întâlnire virtuală cu oficiali americani la sfârşitul acestei săptămâni, pentru a discuta despre lanţurile de aprovizionare.
Marţi, 15 senatori americani, din unele dintre statele americane producătore de automobile, respectiv Michigan, Ohio, Tennessee, Illinois, Indiana şi Carolina de Sud, au cerut Casei Albe să colaboreze cu Congresul pentru a rezolva deficitul de semiconductori.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2021, 13:39)
"AutoForecast Solutions consideră că până în prezent, deficitul de cipuri a redus producţia auto cu 564.000 de vehicule, iar impactul total din acest an va fi de 964.000 de vehicule."...deci "deficitul de cipuri" este (aproape) egal cu productia Tesla in 2020, adica 500400 vehicule si cu productia prevazuta pe anul 2021: 750000 estimare Tesla si 1050000 capacitate productie fara Giga Berlin si Giga Texas prevazute sa inceapa productia la sfarsitul anului. Dupa cum se vede nu este nici un deficit de cipuri este lipsa de cerere pentru ICE cars...and the winter for ICE cars just started...