General Motors şi-a asigurat ieri o nouă linie de credit de 6 miliarde de dolari şi a estimat că greva sindicatului United Auto Workers (UAW) a costat 200 de milioane de dolari în trimestrul al treilea, conform Reuters.
Greva împotriva producătorilor auto din Detroit Three a început pe 15 septembrie şi este acum la a 20-a zi.
Directorul financiar al GM, Paul Jacobson, a declarat pentru CNBC că linia de credit este "prudentă", având în vedere declaraţiile unor oficiali UAW "că intenţionează să o prelungească luni de zile".
El a spus că GM a făcut o ofertă de contract record şi a spus că are nevoie de o înţelegere care să pună grupul "la egalitate cu concurenţii noştri".
Sindicatul a declanşat greve la două fabrici de asamblare GM şi 20 de centre de distribuţie de piese.
Discuţiile cu Stellantis, compania mamă a Chrysler şi a altor producători auto, şi UAW au fost active în ultimele zile, au spus surse.
Costul grevei la GM reflectă 16 zile în care producţia a fost oprită la o fabrică de asamblare din Wentzville, Missouri, care produce camionete şi furgonete de dimensiuni medii.
De asemenea, reflectă greva de la fabricile de piese de schimb GM şi efectele secundare, inclusiv oprirea producţiei la o fabrică de maşini GM din Kansas, din cauza lipsei de piese.
Costul mediu indicat, de 12,5 milioane de dolari pe zi, ar putea creşte brusc dacă UAW va opri producţia de vehicule în săptămânile următoare.
În acest context, GM a declarat într-un dosar depus la autoritatea de reglementare a bursei că şi-a asigurat noua linie de credit de 6 miliarde de dolari până în octombrie 2024.
JP Morgan şi Citibank sunt listate ca aranjatori principali ai tranzacţiei.
Noua linie de credit va susţine bilanţul GM împotriva unei greve prelungite, care s-ar putea extinde pentru a opri producţia celor mai profitabile vehicule: camionete Chevrolet şi GMC mari şi SUV-uri mari, cum ar fi GMC Yukon şi Cadillac Escalade.
Fondurile suplimentare vor cere ca GM să menţină lichidităţi globale de cel puţin 4 miliarde de dolari şi lichidităţi din SUA de 2 miliarde de dolari.
Termenii contractului de credit restricţionează, de asemenea, GM de la fuziuni sau vânzări de active şi limitează alte datorii noi.
Rivalul Ford Motor şi-a asigurat o linie de credit de 4 miliarde de dolari în august.
Ford a declarat marţi că a făcut o nouă ofertă de contract cuprinzătoare, dar a spus că o dispută cu privire la fabricile de baterii rămâne nerezolvată.
Ford a spus că noua ofertă va creşte şi mai mult salariile pentru lucrători, va creşte contribuţiile companiei 401(k) şi va micşora şi mai mult timpul necesar pentru a ajunge la nivelul maxim al salariului.
UAW a declarat luni că a prezentat GM o nouă ofertă de contract. GM, la rândul său, a spus că, în ciuda ofertei, "răman lacune semnificative".
Producătorul auto a fost forţat să concedieze 2.100 de muncitori la cinci fabrici din patru state. Ford a concediat aproximativ 930 de muncitori şi Stellantis 370 de muncitori din Ohio şi Indiana, din cauza grevei.